Fikir7 Manset Haberler

22 Kasım, 2007

TSK nin DOSTU PKK (MI?)

Hedef dağın İran tarafında bir çukurlukta yer alan Jerma Bektar kampındaki 358 PKK'lıyı imha etmektir. 800 asker Şehidan'ın zirvesine çıktığında, PKK kampına yaklaşık 20 kilometrelik bir mesafe kalmıştır....
22 Kasım 2007 08:56
Yazı boyutunu büyütmek için


350 PKK’lı yok edilmek üzere iken durdurulan harekât!

Nuh Gönültaş'ın röportajı

Osman Pamukoğlu Paşa anlatıyor: 20 Mayıs 1995 günü, 400'er komandodan oluşan iki Türk askeri birliği, Hakkâri'de Türkiye-İran sınırını oluşturan 3 bin 500 rakımlı Şehidan Dağı'nı tırmanmaya başlar.

Hedef dağın İran tarafında bir çukurlukta yer alan Jerma Bektar kampındaki 358 PKK'lıyı imha etmektir. 800 asker Şehidan'ın zirvesine çıktığında, PKK kampına yaklaşık 20 kilometrelik bir mesafe kalmıştır.

Ankara'dan bir telefon gelir. Arayan dönemin Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Aydın İlter'dir. İlter, Hakkâri Dağ ve Komando Tugay Komutanı Tümgeneral Osman Pamukoğlu'na, "Sana Millî Güvenlik Kurulu'nun kararını bildiriyorum. Harekât durduruldu. Askerleri geri çek!" emrini verir. Orgeneral İlter'in bu telefonu olmasa; Türk askerleri PKK kampına sızmış olacak ve bu 358 PKK'lıyı imha edecektir.

-Operasyonu durdurun emri Genelkurmay'dan mı geldi?

Beni arayan Jandarma Genel Komutanı Orgeneral Aydın İlter Paşa'ydı. MGK kararını beklemeden bir harekât yapılmaması için daha önce de aramıştı ve kararı da o tebliğ etti. İki gün sonra ziyarete gelince kendisini helikopterle Şehidan Dağı'na getirdim ve kampı gösterdim. Büyük bir hayretle "Bu iş yapılabilirmiş." dedi. Ama kuşlar çoktan kafesten uçmuştu.

-Operasyon İran'la bir savaşa neden olabileceği endişesiyle mi durduruldu?

Dağ nedir, içi nedir, hudut meseleleri nedir, bunlar bilinmeyince işte böyle oluyor. Biz İran'a filan taarruz etmiyoruz kardeşim. 120 kilometrelik İran sınırımızdan bize 28 saldırı olmuş. İran'da 3 tane PKK kampı olduğunu biliyoruz. Zagros, Jerma kampları burnumuzun dibinde ve buradan bizim birliklerimize sürekli saldırı düzenleniyor. Biz göreve başlayıncaya kadar kimse müdahale etmemiş, etmeyi de düşünmemiş.

-10 Haziran 1995 tarihli Hürriyet'te İran'ı vurmak üzere yola çıkan jetlerin geri döndüğü yazılıyor. Bilmeyen uyduruyor kardeşim...

-Anılarınızda dikkat çeken hususlardan biri de Kuzey Irak'ta 1994 kasım ayında başlayan ve 1995'in ilk aylarına kadar süren PKK'nın 5. kongresi ile ilgili. Millî İstihbarat Teşkilatı( MİT) Van Bölge Müdürü bir gün sizi ziyarete geliyor, bu konuyu anlatıyor.

MİT devletin hangi adres gruplarına bilgi gönderiyorsa PKK'nın nerede kongre yapacağını 22 kere bu adres gruplarına bildirmiş. Biz Hâkkari Dağ ve Komando Tugayı'yız.

-Ama bu bilgi size gelmiyor?

Bana gelemez... Benim işim değil; bu olay Türkiye Cumhuriyeti'nin işidir. Bakın biz de takip ediyoruz ama mahallî kaynaklardan yararlanarak takip ediyoruz. Yani kendi sınırlı kaynaklarımızla gelişmeleri takip ediyoruz ama MİT ilgili adres gruplarına bunu bildiriyorsa onlar bu işin gereğini yapmıyorlarsa ortada bir sorun var demektir.

-O gün MİT Van Bölge Müdürü neden size geldi?

Ben bununla çok ilgileniyor ve önemsiyordum. Türkiye sınırından 8-10 km ötede örgütün tüm beyin takımı, ideologları, askerî planlamacıları, Avrupa sorumluları 600-650 kişi toplanmışlar ve MİT size bu durumu bildiriyor. Bu dört yılda bir gerçekleştirilen ve örgütün tüm lider kadrolarının toplanıp örgütün gelecek stratejilerini masaya yatırdığı çok önemli bir toplantıdır. Bunu kaçırmayacaksın ve hepsini imha edeceksin. Benimki bölgedeki bir tugay komutanı olarak özel merak. Neden? Çünkü ben bu kavganın bir parçasıyım. Sen böyle bir kongre yapılacağını haber alıyorsun, merak etmez misin bu herifler nerede toplanıyor diye? Ben bunu tesadüfen öğreniyorum, Ocak ayının (1995) son haftasında Ankara'da düzenlenen general-amiral seminerinde MİT'in bir daire başkanından öğreniyorum. Bu toplantı yapıldı, bitti diyor. Bunun üzerine ben de olamaz diye karşılık veriyorum.

-Ankara'daki MİT yetkilisiyle bu konuşmanızdan sonra mı MİT Van bölge başkanı size geldi?

Ben olamaz böyle bir şey diyorum, benim hafsalam almaz böyle bir şeyi diyorum. Dağdaki adamlarla uğraşacağına örgütün tüm lider kadrosunu topla, bitir olayı diyorum. Sen nasıl bir yönetimsin ki bunu göz ardı ediyorsun?

-MİT bu işte bir kusurları olmadığını göstermek için size bölge başkanını gönderiyor. "Müsteşarımızın size selamı var." diyor ve size bir zarf veriyor.
Ne vardı o zarfın içinde?

Bu zarfta içinde olan 1994 Kasım ayında başlayıp 1995 Şubat'ında biten PKK'nın 5. kongresinin 22 ayrı tarihte 22 kez (devletin ilgili kurumlarına) rapor edildiğini gösteren bir bilgi notuydu...

ngonultas@bugun.com.tr

(Bugün)

Hiç yorum yok: