Fikir7 Manset Haberler

18 Temmuz, 2005

Eyvah! Bediüzzaman.

"Eyvah Bediüzzaman !!
"Eyvah! Bediüzzaman..."Bediüzzaman Hazretleri, 1911 yilinda Van´da geldikten sonra, burada Van Kalesinin etegindeki "Horhor Medresesi" nde talebe yetistirmeye baslamisti. Düsüncesi suydu; Medresedeki 500 talebeyi ?er�� ilimlerde mükemmel yetistirecek, daha sonra bu talebeleri dünyanin dört bir yanina gönderecek; bu talebeler tipki Sahabe-i Kiram ve tipki Horasan erenleri gibi her yerde islasmiyeti anlatacak, böylece islamiyet dünyaya yayilacakti.Bu d�? öncedeki Bediüzzaman, bir gün Van kalesinin tepesinde iken ayagi kayar, asagi dogru düserken, agzindan cikan tek söz, "Eyvah! D�v�m..." olur. O asagiya düsmesine, param parca olacagina üzülmemekte, bütün öyle Kur´an´la, ?eri�t-? Garr�-y? Muhammediye ile mezcolmu? davasinin yarim kalacagina üzülmektedir. Derken, kendi ifadesiyle, gaybi bir el tarafindan asagidaki magaranin icerisine itilir. (1991´de Van´a gittigimde o mekanlar? görmüs, bu hatirayi yerinde tahayyül etmistim.)Birinci Dünya Savasi patlak verince, Bediüzzaman medresedeki talebelerine bir yandan ?er�� ilimler dersi verirken, bir yandan da sava? e?itimi vermeye ba?lar. Medresede kitaplarla t�fekler beraber durmaktad?r. Bedi�zzaman�?n talebeleri �ylesine mükemmel birer savasci olurlar ki, at üzerinde süratle giderlerken tüfekle hedefe yerlestirilmis yumurtayi vururlar.Bediüzzaman bu bes yüz talebesinin ve savasacagin �ll� istirak eden sivil halkin basinda Kafkas cephesindeki savasa istirak eder. Kendisine "Gönüllü Alay Kumandani" rütbesi verilir. Yigit insanlarla birlikte Moskofa ve Ermenilere karsi carpisirlar. Bediüzzaman´in talebelerinden 498´i sehit olur, iki talebesi de kendisiyle birlikte Ruslara esir düser.Bediüzzaman´in hayatiyla ilgili bir anekdotu nakletmekteki gayem, onun "Eyvah! D�v�m..." deyi?ine atifta bulunmak idi. Kendisinin "Eyvah! D�v�m..." deyisi gibi, ben de simdi, "Eyvah! Bediüzzaman..." diyorum. Nicin? Sebebini kisaca izah edeyim:Tarihte pek cok büyük sahsiyetin dövüsünün sonradan asl-i mecra sindan saptirildigini veya saptirilmaya calisildigi görülmektedir. Hac-i Bektas-i Veli gibi, Mevlana gibi... Bazi insanlar, Allah´in sevgili kullarina "cok asiri sevgiden" dolayi dalalete gitmislerdir. (Hz. isa´ya asiri sevgiden, ona Allah´in oglu diyecek kadar sapitan Hristiyanlar gibi. Bu sevgi ne kadar cok olursa olsun onlar? kurtaramayacaktir.)isterse Allah´in peygamberi olsun, bir kimse Allah hesabina sevilmezse ve o sevgi insan? dogru inanca ulastirmazsa, o sevgi ebterdir, insana zerre kadar faydasi olmadigi gibi, zarari olur.Zor bir mevzuu yaziyorum. Ama yazmaya mecburum. Cünkü yüregim kan agliyor. Bazilarinin yigit bir Kur´an hizmetkarinin ismini alet ederek yaptiklarini görünce bu muhterem büyügümüzün ruhunun muazzep oldugunu düsünüyorum.Yillarca Bediüzzaman�?n hayat?n? didik didik ara?t?rd?m. Bu ara?t?rmalar?ndan ikisi kitap oldu. (Biri, 1995 y?l?nda, b�y�k boy 440 sayfa olarak Risale yay?nlar?ndan �?kt?. Di?eri ge�en sene roman boy 128 sayfa olarak ?lke Yay?nlar?ndan...) Ayr?ca bir de yakla??k be? y�z daktilo sayfas?, yine hayat?, d�v�s? ve eserleri �zerine yap?lan bir ara?t?rmam var ve kitap olmay? bekliyor. ?unun i�in s�yl�yorum: Bedi�zzaman�?n hayat?nda ve eserlerinde, ?eri�t-? Garr�-y? Muhammediyeye zerre kadar ayk?r? bir hususa rastlamad?m. Zaten insaf ehli b�t�n ulem� da bunu tasdik etmekte. Peki o halde ?u piyada g�z�ken baz? kimselerin Bedi�zzaman�?n ad?n? �let ederek s�ylediklerine, yapt?klar?na; M�sl�manlara dirsek g�sterirken, hahamlarla, papazlarla sarma? dola? olmalar?na; M�sl�manlarla diyalo?a yana?mazken, "diyalog, diyalog" diye gayr-? M�slimlerle hemhal olmalar?na; M�sl�manlara ho?g�r� g�stermezken, "ho?g�r�, ho?g�r�" diyerek g�vuru ve yapt?klar?n? (buna M�sl�manlar? do?ramalar? dahil) ho? g�rmelerine ne demeli?Ge�enlerde (29 Mart) Mustafa Kurda? ile Mustafa Y?lmaz karde?lerimin k�?esinde �ok �arp?c? bir yaz? �?kt?. Bir profes�r�n ?mam-hatip mezunu ve "Nurcu" oldu?u s�ylenen k?z?n?n h?ristiyan olu? hikayesi. Papan?n "erb�b?na" ba?ar? plaketi olarak takdim edebilece?i, ancak her M�sl�man?n y�re?ini kanatan s�zler ?�yleydi: "H?ristiyanlar da cennete girecek diyen sizsiniz. La ilahe illallah diyen herkesin mutlaka cennete girece?ini s�yl�yorsunuz. O zaman niye H?ristiyan olmayay?m. H?ristiyanl?k ?slama g�re �ok daha kolay bir din. Ba?�rt�s� mecburiyeti yok, haftada bir kiliseye gitmek yeterli. Sonunda cennete gireceksem neden kolay olan?n? tercih etmeyeyim." Buyrun bakal?m...O yaz?da ayr?ca, medyan?n t�biriyle �nceden "falanca guruba mensup Nurcu iki gencin" h?ristiyan olu?undan da bahsedilmekteydi.?brahim Tenekeci karde?im de 25 Mart tarihli yaz?s?nda bu gibi h�diselere i?aret ederek hakl? olarak ta?? gedi?ine koyuyor ve s�yleyece?ini s�yl�yordu:"... Dindar bir Müslüman iken hiristiyan olan gencin önemi, gectigi yerden kaynaklaniyor: Yavuz Kapusuz, hristiyanlik secmeden önce nurcu imi?."Dinleraras? diyalog� fikrinin sancaktarl???n? bu camian?n yapt???n? göz önüne al?rsak; üzülerek de olsa ?unu s�yleyebiliriz: �Dinleraras? diyalog, meyvelerini vermeye ba?lad?...""Nurcu", sistemin, resm� ideolojinin yak??t?rmas? bir s?fat. Kimlerin kastedildi?i a�?k. Bu t�birin konumuzu ilgilendiren ciheti, yine i?in ucunun gelip Bedi�zzaman Hazretlerine dayand?r?lmas?...Birileri kendince baz? tabirler icad ediyor, birileri hayat?n? Kur�an�?n h�kimiyetine adam?? bir m�c�hid-i ?sl�m?, ?sl�miyetle zerre kadar alakas? olmayan i?lere �let ediyor, birileri kendi fikriyle, d�?�ncesiyle asl� g�r�nemeyece?ini g�r�nce Bedi�zzaman�?n eserlerini "basamak yaparak" g�r�nmek, sesini duyurmak istiyor. Ama bu arada olan, i?te Kur�an�?n o yi?it hizmetk�r?na oluyor. ?imdi anlad?niz mi neden, "Eyvah! Bediüzzaman..." diyoruz. Geliniz elbirli?iyle bu b�y�?�m�z� n�ehil ellerden kurtaral?m. Allah rizasi i�in bunu yapal?m...Burhan Bozgeyike-mail: bbozgeyik@milligazete.com.trkutulkulub diyor ki:iste diyalog böyle olurHiristiyanlarla, Yahudilerle diyalog i�ine giren "birileri" bu faaliyetlerine me�haz olarak, Bedi�zzaman�? g�stermekte ve "Bedi�zzaman da Fener Patri?iyle g�r�?m�?" demektedirler. Bu tipki Bektasinin, "ben hafiz degilim!" deyiine benziyor. Hikaye malum:Bektasi, bir gün dostlar?n?n ?srar?n? k?ramay?p camie gitmi?. Kap?dan ileri girdigi esnada, vaiz efendi, ilkinin haram oldugunu anlat?rken, ayet-i kerimenin "l� takrab�s-sal�..." (Namaza yakla?may?n!) k?sm?n? s�yl�yormu?. Bekta?i bu c�mleyi i?itir i?itmez, topu?unun �zerinde geri d�nm�?. Yak?nlar?, ona ni�in camie girmeyip hemen geri d�nd�?�n� sorunca ?�yle demi?: "Baksan?za hoca efendi, �Namaza yakla?may?n!� diyor. Ben de yakla?mad?m ve geri d�nd�m." Dostlar? ?�yle demi?:"?yi de o �yetin devam? var. �Ve ent�m s�ker�", yani "i�kili iken" buyruluyor." Bunun �zerine Bekta?i ?�yle demi?:"Ben h�f?z de?ilim!"Baz?lar? i?ine gelen k?sm? al?p, i?ine gelmeyeni b?raksa da, biz o gibileri kendi hallerine b?rakmayaca??z. Zira burada mevzubahis olan bir muhterem ?sl�m �liminin hakk?d?r, hukukudur, izzetidir, heba edilmek istenen gayretidir. Redd�l Evham-2 isimli eserde, bak?n?z Bedi�zzaman�?n Fener patri?iyle g�r�?mesinin i�y�z� ve o meselenin asl? nas?l ortaya konulmakta:"...�stad Bediüzzaman (ra), Osmanl? devrinde Sultan Vahid�ddin zaman?nda resm� bir toplant?da Fener Patri?ini ?�yle hakka d�vet etmi?tir:"�Sen, h?ristiyan �leminin d�n� lideri oldu?un i�in mes�ulsun! Bu mes�uliyetten kurtulmak i�in, Hazreti Muhammed (asm)�?n peygamberli?ini kabul edeceksin; �Benim de peygamberimdir� diyeceksin ve inanc?n? da i�l�n edeceksin.�""Fener Patri?i de o zaman �stad Bedi�zzaman Hazretlerinin bu tebli?ini kabul etmi? ve ilan edece?ine s�z vermi?tir. G�r�ld�?� gibi, �stad Bedi�zzaman hazretleri tebli? makam?nda Fener Patri?i�ni �� noktada hakka davet etmi?tir:"1) Hazret-i Muhammed (asm)�?n peygamberli?ini kabul edeceksin."2) Hazreti Muhammed (asm) benim de peygamberimdir� diyeceksin."3) Bu inanc?n? da etba�?na ilan edeceksin. " (Redd�l Evham-2, s.78)Bedi�zzaman o s?rada "Dar�l Hikmeti�l ?sl�miye" �z�s? idi, bu Osmanl? Devletinin en �st seviyedeki resm� bir m�essesesi idi. Birinci gayesi de ?slam hakikatlerini d�nyaya ilan etmek ve ?slamiyete yap?lan h�cumlar? bertaraf etmekti. Mehmed �kif merhum da dahil olmak �zere devrin en me?hur �limleri bu m�essese �at?s? alt?nda hizmet vermekteydi. Bedi�zzaman buradan ald??? maa??n?n b�y�k ekseriyetini kitap bast?rarak halka �cretsiz da??tmak suretiyle geri millete i�de ediyordu. �ok c�z�i bir k?sm?n? "haccca gitmek i�in" bir tarafa ay?r?yordu. (Sonradan s�rg�n y?llar?nda o para ile zaruri ihtiya�lar?n? kar??layacakt?)Buyrun bakalim, Bedi�zzaman ne yapm??, onun bu davran???n? �ne s�yledi?ine ve ne yapt???na bakmaks?z?n- �ne s�rerek bir icraat i�erisine girenler ne yap?yor?Siz bunca senedir, bir papaz?n ?sl�miyeti kabul etti?ini i?ittiniz mi? B?rak?n?z ?slamiyeti kabul etmeyi, Peygamber efendimizin (asm) peygamber oldu?unu, Kur�an�? Azim�??an�?n Allah�?n kitab? oldu?unu s�yledi?ini duydunuz mu? B?rak?n?z bunlar?, vicdan? b�t�n�yle �lmemi? herkes, ?slam beldelerindeki Ha�l? vah?etini tel�in eder. Peki siz Papa�n?n veya herhangi bir papaz?n Amerika�y?, ?ngiltere�yi ve m�ttefiklerini protesto etti?ini duydunuz mu, bir haham?n ?srail�in yapt?klar?n? tel�in etti?ini i?ittiniz mi?Peki "bizimkilere" ne oluyor?! Neden kendi kendilerine gelin g�vey oluyorlar. Neden durmadan Bekta?i mant??? sergiliyorlar. Halbuki dinimizin h�k�mleri son derece a�?kt?r, nettir, zerre kadar ?�pheye yer b?rakmayacak berrakl?ktad?r. Bak?n?z, "Rum�z�l Kur�an-1" isimli eserde, A�raf S�resi�nin 157. �yetinin tefsiri i�in ne denilmektedir:"... Bu �yet-i kerime, ehl-i fel�h ve ehl-i nec�t olmay? d�rt ?arta ba?l?yor:"1- Hazret-i Muhammed (asm)�a iman etmek,"2- Ona ta�zimde bulunmak,"3- Ona (dinine) yard?m etmek,"4- Ona indirilen Kur�an�a t�bi olmakt?r." (a.g.e, s. 13)Bütün insanligin "Ümmet-i davet oldugu"nun belirtildi?i bu eserde daha sonra ?�yle denilmektedir:"...O halde b�t�n insanlar, --Hz. Muhammed (asm)�?n da�vetine ic�bet etse de etmese de�onun �mmetidir. Kab�l etmeyenler, kendi peygamberini, y�ni Ras�l-i Ekrem (asm)�? inkar etmi?, dolay?siyle b�t�n peygamberleri, kitaplar? ve hatta Allah�? inkar etmi? say?l?r. ��nk�, �m�n bir k�ld�r. Bir c�z�� ink�r, k�ll� inkar etmek demektir. Bin�enaleyh M�sl�manlar?n, �Yahudi ve H?ristiyanlar?n hak bir din �zerinde bulunduklar? ve hakiki ehl-i kitap olduklar?n? ve bu imanlar?yla beraber Cennet�e gideceklerini� kabul etmeleri; Kur�an�? ve Resul-i Ekrem (asm)�? inkar etmeleri demektir. ��nk�, pek �ok �yet ve hadislerin sarahat?, Yahudi ve H?ristiyanlar?n ehl-i nec�t olmad?klar?n?, �hiret nokta-i nazar?nda ehl-i ?irk olduklar?n? ifade etmektedir. ??te �Dinleraras? Diyalog� dedikleri ?ey, M�sl�manlar?n kendi inanc?n? inkar etmeye, Yahudi ve H?ristiyanlar?n b�t?l inan�lar?n? kabul etmeye da�vet etmektir." (aeg, s.20)Hal b�yle iken, h?ristiyan ve yahudilerin Allah inanc? ?irkle dolu iken, �hiret ina�lar? sakat iken, meleklere iftiralarda bulunurlar iken, Peygamber efendimizi (asm) ve Kur�an-? Kerimi kabul etmezlerken, ni�in "aram?zda iman esaslar?nda birlik var" denilerek kafalar kar??t?r?lmak isteniyor? Bunu yapanlar haz?r vakit varken tevbe etsinler, bu gariban M�sl�manlar?n kafas?n? daha fazla kar??t?rmaktan vazge�sinler. Bir de yanl?? yapt?klar?n? �tiraf etsinler. Unutmas?nlar ki kabirde, mah?er meydan?nda �ok �etin hesap vard?r.Burhan Bozgeyike-mail: bbozgeyik@milligazete.com.trAYRI CEMAATLER - AYRI LiDERLERbozgeyik diyor ki:Tarihte pek �ok b�y�k ?ahsiyetin d�v�s?n?n sonradan asl� mecr�?ndan sapt?r?ld??? veya sapt?r?lmaya �al???ld??? g�r�lm�?t�r. Hac? Bekta?-? Veli gibi, Mevl�n� gibi... Baz? insanlar, Allah�?n sevgili kullar?na "�ok a??r? sevgiden" dolay? dal�lete gitmi?lerdir. (Hz. ?sa�ya a??r? sevgiden, ona �Allah�?n o?lu� diyecek kadar sap?tan H?ristiyanlar gibi. Bu sevgi ne kadar �ok olursa olsun onlar? kurtaramayacakt?r.) Davanin ne oldugunda hemfikirmidir ki insanlar, bu davaya nasil hizmet edilmesi gerektigi ve m�mk�n oldugu bilinsin.bozgeyik diyor ki:Isterse Allah´in peygamberi olsun, bir kimse Allah hesab?na sevilmezse ve o sevgi insan? do?ru inanca ula?t?rmazsa, o sevgi ebterdir, insana zerre kadar faydas? olmad??? gibi, zarar? olur. Isterse Allahin peygamberi olsun, insan oldugu unutukluyorda, ilahlastirilmaya calisiliyorsa, Allah ile Kul arasinda mecburi bir k�pr� olarak d�s�n�l�yorsa ve sart kiliniyorsa, bu d�s�nce sekli yanlistir. Allah ile Kul arasinda hicbir kimsenin isi yoktur. Allah yolundaki yolcularin fikir ve bilgi alabilecegi, �rnek alabilecegi insanlar, insanlari allaha g�t�r�yorlarmis gibi g�sterilemez ve d�s�n�lemezler.bozgeyik diyor ki:Zor bir mevzuu yaz?yorum. Ama yazmaya mecburum. ��nk� y�re?im kan a?l?yor. Baz?lar?n?n yi?it bir Kur�an hizmetk�r?n?n ismini �let ederek yapt?klar?n? g�r�nce bu muhterem b�y�?�m�z�n ruhunun muazzep oldu?unu d�?�n�yorum. Haklisiniz. Afaroz edilme ihtimalinizde vardir bu toplumda. Allaha giden yoldaki aracilari dile almak, afaroz edilme sebebi olarak kabul edilmektedir. Aforozluk m�essesesi varmiydi dinimizde ? Kim, kimler sizi afaroz edebilir dersiniz ?bozgeyik diyor ki:Y?llarca Bedi�zzaman�?n hayat?n? didik didik ara?t?rd?m. ?unun i�in s�yl�yorum: Bedi�zzaman�?n hayat?nda ve eserlerinde, ?eri�t-? Garr�-y? Muhammediyeye zerre kadar ayk?r? bir hususa rastlamad?m. Zaten insaf ehli b�t�n ulem� da bunu tasdik etmekte. Peki o halde ?u piyada g�z�ken baz? kimselerin Bedi�zzaman�?n ad?n? �let ederek s�ylediklerine, yapt?klar?na; M�sl�manlara dirsek g�sterirken, hahamlarla, papazlarla sarma? dola? olmalar?na; M�sl�manlarla diyalo?a yana?mazken, "diyalog, diyalog" diye gayr-? Müslimlerle hemhal olmalar?na; Müslümanlara hosgörü göstermezken, "hosgörü, ho?görü" diyerek gavuru ve yapt?klar.Insan cok arastirabilir, cokta yazabilir. Bunlar dogru d�s�nmek, dogruyu bilmek demek degildir. Demekki yetmemis okuduklariniz... 500 adet islam erinden bahsetmistiniz. Bu askerlerin silahlarida vardi. O silahlar �ld� ve yerini yeni silahlar aldi. Askerlerin g�r�nt�leri de degisti ve asker degilde sivil g�r�n�m�ndeler. Bunlari farkedebiliyormusunuz ? N.Sezer bir Amerikan askeridir ve elindeki silah ise makamidir. Farkedebiliyormusunuz bu objektif farklilikari ? Subjektif, hersey eskisinin ayni."hahamlarla, papazlarla sarma? dola? olmalar?na; M�sl�manlarla diyalo?a yana?mazken, "diyalog, diyalog" diye gayr-? M�slimlerle hemhal olmalar?na; M�sl�manlara ho?g�r� g�stermezken, "ho?g�r�, ho?g�r�" diyerek g�vuru ve yapt?klar?n? (buna M�sl�manlar? do?ramalar? dahil) ho? g�rmelerine ne demeli?" ifadenize gelince. Siyaset ne demektir ? Strateji ne demektir ? Bunlarin birer silah olduklarinizi bilirmisiniz ? D�nyada bir DOGRU ve bir YANLIS yoktur. Bunu biliyormusunuz. Cok dogrular, cok yanlislar vardir....Yalanlarla, dogrularinda hangileri oldugu da ayri bir sorun...bozgeyik diyor ki:Bir profes�r�n ?mam-hatip mezunu ve "Nurcu" oldu?u s�ylenen k?z?n?n h?ristiyan olu? hikayesi."Örnegini burada kullanmaniz, sizce dogrumudur ? Bu olagan birsey degilmidir ? "Allah kimsenin basina vermesin" duasini agziniza almak, bunu bir malzeme olarak kullanmanizdan daha isabetli olabilirdi. Ya sizin etrafiniz ne durumda ?bozgeyik diyor ki:Papan?n "erb�b?na" ba?ar? plaketi olarak takdim edebilece?i, ancak her M�sl�man?n y�re?ini kanatan s�zler ?�yleydi: "H?ristiyanlar da cennete girecek diyen sizsiniz. La ilahe illallah diyen herkesin mutlaka cennete girece?ini s�yl�yorsunuz.Size Katiliyorum. Haddini asan ifade ve tutumlar bunlar.bozgeyik diyor ki:Dinleraras? diyalog� fikrinin sancaktarl???n? bu camian?n yapt???n? g�z �n�ne al?rsak; �z�lerek de olsa ?unu s�yleyebiliriz: �Dinleraras? diyalog, meyvelerini vermeye ba?lad?...Bir er, hristiyanliga gecince, dinlerarasi diyalog k�t� olabilir mi ? 498 asker sehid olmadi mi Ruslara karsi savasirken. Soguk savasta oldugunuzu ve zayiat verebileceginizi de bilemiyormusunuz ?bozgeyik diyor ki:Bedi�zzaman�?n eserlerini "basamak yaparak" g�r�nmek, kendi sesini duyurmak istiyor. Zannedersem Bedi�zzaman cemaatinin meselesidir bu degil mi ? Unutmayiniz ki, bahsettiginiz, k�t�lemeye calistiginiz kisi de bu cemaatin kendi lideridir.Sizin bu m�dahaleniz, disarda duranin, bir cemaatinin icislerine m�dahalesinden baska bir sey degildir.bozgeyik diyor ki:Ama bu arada olan, i?te Kur�an�?n o yi?it hizmetk�r?na oluyor. ?imdi anlad?n?z m? neden, "Eyvah! Bedi�zzaman..." diyoruz. Geliniz elbirli?iyle bu b�y�?�m�z� n�ehil ellerden kurtaral?m. Allah r?zas? i�in bunu yapal?m...Sayin Bozgeyik, her savasta kayiplar olur. Eger savas yok diyorsaniz, uyuyorsunuz. Bedi�zzamanda bunu belirtmisti zamaninda.Isbirligine gelince, zannedersem karsinizdakilerden �st�n oldugunuzu iddia edebilecek bir durumda da degilsiniz. Her ikinizinde artilariniz ve eksileriniz var.B�ylesi daha g�zel. Birakin "Nur Cemaati", Bedi�zzamanin yolunda, kendi diledigi gibi y�r�s�nler. Sizde kendi bildiginiz gibi y�r�y�n. Yoksa sizin kendinizin onlardan �st�n m� oldugunuzu yoksa onlari kanatlarinizin altina alma ihtiyacini mi duyuyorsunuz.Her iki cemaattten de degilim. Ama Nur Cemaatinin, cihad sistemi, paldir-k�ld�r "Allah..Allah" naralari ile giden sizlerin sistemlerinden daha �st�n oldugunu g�r�yorum.Insanlardan, toplumdan kendini soyutlayip, teblig yapabilecegini d�s�nen bir cemaatin, allah yolunda pasif kaldigina inaniyorum.Savasanlar, kayip vereceklerdir. Bundan normal ne olabilir ki ?

Hiç yorum yok: