Fikir7 Manset Haberler

18 Temmuz, 2005

MUHABBET ADABI

SAYGI ve SAYGI SINIRI Yaradanin kuluna, sadece onun yarattigindan ötürü saygi benden daima vardir, dil, din, irk, mezhep, cins, akil, düsünce, kiyafet, vs farklari gözetmeksizin. Bu insanlar trafik lambasi gibi bir kirmizi, bir yesil, bir sari renkleriyle yanar-döner olsalar dahi !!! Bu insanlar sayginin ne oldugunu bilmeseler dahi.... Saygisizin karsisinda "sus"mak kadar, susmamakta, saygisiza gösterilen bir saygidir. Susmakla, saygisizi düsünmeye, kendini düzeltmeye sevkedebilirsiniz. kendi hatasini görmesini saglayabilirsiniz. Susmamakla saygisizi, kendi hatasini görmesini saglayabilirsiniz. Susmakla, susmamak arasindadaki fark; saygisizlara karsi gösterebilecek (toleranz) müsamaha hududundaki son noktadir. Bu nokta tasida bende oldukca cok mu cok uzaklardadir. Ama bu sinir tasi, herkeste oldugu gibi, bende de vardir.

Görüsüme göre, bir muhabbettte; a) Yüksek sesle muhabbet (Forumlarda BÜYÜK HARFLERLE YAZMAK), b) Kisilerin sahsiyetlerine dil uzatmak, c) Küfre bas vurmak YANLISTIR........ Muhabbetin gerek sözlü gerekse yazili seklinde, adab-i muaseret kaidelerine uymak sarttir. Aksi taktirde, muhabbetin yerini kavga alir. Hiç bir kimse benim düşüncelerime cevap verme mecburiyetinde değildir. Cevap yetiştiremeyince, konulari kişisellestiren ve küfre yeltenenleri çok gördüm. Benimle ayni birikimlere sahip olmaniz, benim kadar hizli bilgi toparlayabilmeniz sart degıldır Matematiksel gercekler, günümüzün kabul görebilecek en ideal gercekleridirler. Benim ortaya koydugum matematiksel gerceklerdirler. Bunlar dogrudur diye bir iddiamda yoktur. Ben bildigim dogruyu ortaya atar, gelen karsit görüslerle tekrar irdeler ve yeni dogrulari ararim. Atatürk´ün hayatini merak edıyordum ta cocuklugumdan beri. Çünkü biz Atatürk´ü 19.Mayis 1919 dan itibaren siyaset sahnesinde görüyorduk. Böyle ögrenmistik. Arastirdim herseyi. Ayni bilgileri herkes arastirip, koyabilirdi ortaya..Ama belki benim gibi bazi eksikliklere takilip, kalmiyor, merak etmiyor bircok insan. Eger ben bunlari yayinlarsam, karsi cogu kisinin karsi gelecegide % 100, cünkü bilinmeyen gercekler ortaya ciktiginda, insanlarin ilk gösterdikleri reaksiyom, karsi gelmek olmaktadir. Bircok kisi bunlara "YANLIS" ta diyemeyecektir. Benim genel inancim, hicbir insanin kutsal olmadigidir, olamayacagidir. Ayni hatayi müslüman kesimde hazretleri kutsallastirarak yapmaktadirlar. Her insan, insandir, hatasiyla, dogrusuyla.... Neden illa cimbizla dogrular secilip aliniyorda, yanlislar alinmiyor ? Neden insanlar, dogrulari ve eyrileri ile sevilmiyorda, illaki kutsallastiriliyorlar ? Ben Hz. Muhammed´i de Atatürk´üde katkilarindan dolayi bu millete, bu insanliga "BÜYÜK INSANLAR" olarak takdir ediyorum ve hicbir kimseninde insanla, tanri arasina girecek kadar kurtsallasamayacagina da inaniyorum. Fakat maalesef insanlarin dogru bildiklerini kritize ettiginizde, dogrularini ayakta tutamadiklarinda derhal konuyu kisisellestirmeye ve küfre bas vurmaktadirlar. Halbuki dogru+yanlis birlesiminden daha da dogru bir gercek ortaya da cikabilir. Mustafa Kemal´in artilarini ve eksilerini ortaya koydugunuzda, Mustafa Kemal kücülmez, hatta dahada üstünlesir. Bu arada kutsalligi gidecekmis. Bu millete kutsal tanrimi gerekli ki, kücülsün ? Mustafa Kemal´in artilari, eksilerini kat kat sollar... Iste konulari buraya kadar getirttirtmiyor tartismada bazi insanlar ve baslangicta küfürler ve kisisellestirmelerle, konulari bogup, öldürüyorlar. Biraz bekleseler olmazmi ? Eger sizler, diskusyonlari bu sekilde dogmadan bogarsaniz, bu diskusyonlar yapilamaz ve yanlisligi ortaya sürülen her dogru, kendi kendini savunamadan yikilir. Bir ülke ne devletsiz, ne Atasiz, ne Ordusuz, ne Cumhurbaskansiz, ne YÖK´süz olabilir..Ama bunlar hususundaki kritiklerde, küfür ve tehditlerle bogulamaz... Kritikler boguldugunda, diger extremler ragbet görür. Eger yukarda saydigim kurum, kurulus ve sahsiyetler hususlarinda kritikler yapilamaz, gerekli demokratiklesmeler yapilamazsa, bunlarin yikilacagi ve diger extremlere meydan verilecegide bir kacinilmaz gercektir. Diskusyon kültürünü ögrenmek ve herseyi masaya yatirarak tartismak, cözümlerini arayip, bulup, gerceklestirmek sarttir.

Hiç yorum yok: