Fikir7 Manset Haberler

23 Eylül, 2007

CEVIK BIR

CEVIK BIR ALEVI IMIS !



Tabi ki ben de ayni fikirdeyim. Cevik Bir emekli bir adam. Pek onemli birisi degil artik. Hem ne oldugunu da Polat Palayi yakalayinca desifre edecek zaten:)

Polat Alemdar Palayi sorgularken adi gecen Apo'ya kac haberini ucuran devlet gorevlisi : Cevik Bir


On 3/14/06, Ali Rıza Özkan wrote:
Sevgili Barış,
Gel buradan kendimize bir demokrasi dersi çıkaralım. Her ne kadar, Türkiye'de siyaset yapmak her zaman belden aşağıya vurmakla eşanlamlı olsa da, siyaset yaparken, insanların cinsiyetlerini, etnik kökenlerini, mesleklerini, dinsel inanışlarını karşı propaganda malzemesi olarak kullanmak ahlaksızlıktır. Bu düşmanımız da olsa, değişmez.
Sözkonusu generalin siyasi fikirlerine katılmam mümkün değil. Ancak, onun "Alevi mi?" şeklinde bir tartışmanın içine sokulması, Alevi olmayanlar arasında, psikolojik olarak bir mesafe yaratacaktır. Politika yapanlar da, bu tür siyah/beyaz, müslüman/hristiyan/yahudi, kadın/erkek/eşcinsel vs. farklılıkları tam da bu amaçlar için kullanırlar. Ahlaksızca bir davranıştır. Sorun, hepimizin vatandaş olarak, bizi yönetenlerin kimliklerini bilmemiz gerekliliği değildir. Çünkü, bir işçiyi dahi işe alırken, memleketini soran ahlak, demokrasi daha köyüne uğramamış feodal otlakların rüzgarıdır. İşini iyi yapıp yapmadığıdır önemli olan. Generalden de bunu bekleriz. Bence, işini iyi yapmamıştır. Ulusal çıkarlarımıza uymayan kararlar alınmasında rolü olmuş birisidir. Meselenin özü de budur. Yoksa, bana ne, kime ne, adamın dinsel ve/veya etnik kimliğinden.
Umarım anlaşmışızdır.
Saygılarımla.


2006/3/13, Baris Emre :

Buradaki aklievvel ben oluyorum sanirim ancak yanlis anlamissiniz. Ailesi Aleviyiz diyor ben de aktardim. Bunu hic bir seye baglantilandirmadim. Babasi komsularina Aleviyiz diyorsa benim bunu aktarmamin ne kotu tarafi var? Ha diyorsaniz ne dedikodu yapiyorsun. O baska. Ancak ayni mahallede oturuyoruz. Burada koca bir meydana Cevik Bir Meydani baska bir meydana Cumhur Asparuk Meydani adi vermisler. Tartisilan konuya denk gelince ben de aktardim.

On 3/13/06, Ali Rıza Özkan wrote:
Bu terbiyesizliğin cesareti sanal ortamda bulunmaktan mıdır? Yoksa, Ulaş Bey, örneğin eşinize de aynı şekilde mi hitap edersiniz? Çok merak ettim.
Böyle bir tartışma, sohbet ortamı olabileceğine inanan birisi var mı?
Çevik Bir'in ABD'ci olduğunu görev yaptığı dödemden beri biliyorum. Ancak, hiç bir zaman bu şekilde bir hitap luzumu hissetmedim. "Komutan" rumuzlu arkadaş da, zaten, "hatasıyla, sevabıyla" diyerek, fikrini göreceli hale soktu. Ki, burada aslolan, bir aklı evvelin, Çevik Bir'in Alevi olduğunu tartışmaya açmak isteyişi idi. Çevik Bir uşak da olsa, kahraman da olsa, bunu Alevi oluşu ile bağlantılandırmak doğru mudur? Değildir. Ahmet Doğan Şimşek arkadaşımız o arkadaşa, hatta sosyologların bile faydalanabileceği, Alevilik ile ilgili küçük bir ders vermiş. Sizi ilgilendiren bölüm, anladığım kadarıyla buraya kadar olanlar değil. Siz, Komutan şimdi faka bastı, diyerek, mehter marşı eşliğinde saldırıya geçmişsiniz.


2006/3/13, KMT 27 :

ULAŞŞŞŞ HOŞŞŞTTTTT!!!!
kemiği görmden salyaların akıyor!!!

ÇEVİK BİR İN AKRABASI DA DEĞİLİM.

HATASI SEVABI İLE DEDİM!
HATALARI SEVABI AYRIDIR KONUŞULUR TARTIŞILIR!

SEN OKUDUGUNU ANLAMAKTAN ACİZ ÖNÜNE GELENE HEMEN SALDIRAN KUDUZ KÖPEK GİBİSİN! KUYRUK ACIN NERDEN GELİYOR BİLMİYORUM!


SEN YADA BEN YADA BAŞKASI KABUL ETSEKDE ETMESEKDE SIRTINDA TAŞIDIGI ÜNİFORMA TSK YA AİTTİR TÜRK GENERALİDİR.
HATALARI DA OLABİLİR(Kİ BENİM DE ELEŞTİRDİĞİM KONULAR TABİKİ VAR)
ONLAR AYRIDIR.

BEYNİN KÜÇÜK ANLAYAMAZSIN SEN!
ANLAMADIGIN KONUDA DA LAF ETME!


KMT27


ulas kizilkus wrote:
Hoşt KMT27 Hoşt! Benim bu vatan için can veren nice generallerim subaylarım var... Psikolojik harekat yaparken sınırı aşmayın...!

Çevik Bir Türk Generali ise bu "çevik" in safındakilerin öldürdüğü nice memet, subay ve generale hakarettir...! ettiğin lafın gittiği yeri iyi tart!

Türkiye'de her türlü soysuz herşey olur, "Türkiyeli general" de olur ama öyle kolay değil "Türk generali" olmak!

Takım tutar gibi kimin sırtında üniforma varsa onu savunmaya kalkıyorsunuz... Akıl, mantık, edep!

TSK "Yüce Türk Milleti'ne" hizmet etiiği için değerli ve kutsaldır. TSK içinden birileri(maalesef bunların sayısı hiç de az değil) Millete düşmanlık ediyorsa onları korumak hele hele "Türk Generali" payesi vermek ne sana nede hiçkimseye düşmez...

Yaptığınız işi adam gibi yapın...



İsmail KALKANDELEN wrote:
Sabatay, Alevi, Sünni, hatta Türk olup olmadığı beni fazla ilgilendirmiyor.
Yaptıklarıyla, eserleriyle, fikirleriyle, hangi dine veya dinsizliğe, hangi ırka, medeniyete,
ideolojiye hizmet ettiği önemli.
Üzeyir Garih'in Yahudi,
Aziz Nesin'in Türk olduğunu unutmayalım.
----- Original Message -----
From: KMT 27
To: desifre@yahoogroups.com
Sent: Sunday, March 12, 2006 4:39 AM
Subject: Re: [desifre] Cevik Bir Alevi mi?



NE OLMUŞ YANİ?????
YAW SAPITINIZMI SIZ?
BİRİ DİYOR ALEVİ BİRİLERİ DİYOR SABETAY!!!

HATASI ILE SEVABI ILE
BİR TÜRK GENERALIDIR


ILLAKI BİR POTAYA SOKMAK ZORUNDAMISNIZNIZ??


KMT27




Baris Emre wrote:

Cevik Birin ailesi ile ayni mahallede oturuyorum. Sevilen bir aile ama ben tanismadim. Ayni berbere gidiyoruz babasiyla. Burda herkes taniyor ailesini. Berberler cok konusur genelde. Konu acilinca bana Cevik Birin ailesinin Alevi oldugunu soyledi. Ben de aktarayim.





Subject: çevik bir in belegesi yanlýþ
From: "hans land"
Date: Sat, Jan 06, 2007 2:10 pm
To: gizlibelge@gizlibelge.com

ÇEVÝK BÝR KENDÝSÝ SEBATAÝST YAHUDÝ OLDUNU AÇIKLAMISTIR. SIMON ZEVINI TORUNU
ILGAZ ZORLU BUNU REPORTAJDAACIKLIYOR.
ÇEVÝK BÝRIN KÝMLÝÐÝ :T.C. Kimlik No: 41422543454

Ýl: ÝZMÝR Ýlçe: BUCA
Adý: ÇEVÝK Soyadý: BÝR
Mahalle / Köy: VALÝRAHMÝBEY MAH. Baba Adý: HAMÝT
Cilt No: 20 Anne Adý: ZEHRA
Aile Sýra No: 74 Doðum Yýlý: 1939
Birey Sýra No: 12 Cinsiyeti: Erkek

OLDUMU BÝLGÝ DANISIN SIZE BÝLGÝ VEREYIM.

Hiç yorum yok: