Fikir7 Manset Haberler

06 Ekim, 2005

AB ile YÖK ortadan kalkacak mı?

AB ile YÖK ortadan kalkacak mı?
AB ile müzakerelerde önce bilim ve araştırma, sonra da eğitim konusu ele alınacak. Bakan Çelik, yapılacak en önemli düzenlemenin YÖK'ün kaldırılması olacağını söyledi.
06 Ekim 2005 09:55
Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, Avrupa Birliği (AB) müzakerelerinde önemli bir yer tutacak eğitim konusunda yapılması düşünülen düzenleme ile ilgili açıklamalarda bulundu. Bakan Çelik, Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK) demokratik kurallar çerçevesinde ortadan kaldırılacağına işaret etti. Bakan Çelik, İstanbul Ticaret Odası'nda (İTO) Özel Eğitim-Öğretim Kurum ve Kuruluşları Meslek Komitesi'nin sorunlarını dinledi. Burada bir konuşma yapan Milli Eğitim Bakanı Çelik, AB yolunda, eğitim alanında yapılan ve yapılması gereken düzenlemeleri ve reformları anlattı. AB ilerleme raporlarında özellikle mesleki ve teknik eğitimin okullaşmaması ve YÖK konusunda eleştiriler alındığını ifade eden Çelik, üniversite sınavlarında meslek liselilere ambargo uygulandığını, meslek liselilerin önüne bariyer çekildiğini belirterek, "Bunlar bir inat uğruna sürdürülüyor" dedi. Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Eğitimde eleştiri konusu olan mesleki ve teknik eğitimin okullaşma oranı olarak düşük olması ve Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK) konumudur. Merkeziyetçi bir yapıya sahip olan ve üniversitelerin herşeyini elinde tutan YÖK yapısıyla yola devam edilemeyeceği AB tarafından her ilerleme raporunda ifade edilmektedir. Aslında YÖK'ün değişimi Türkiye'deki demokratikleşme çabalarının bir gereğidir. Biz her alanda demokratikleşmeye çalışırken, merkezdeki yetkiler mahalli yönetimlere devredilirken, YÖK'ün bu merkeziyetçi yapıda kalması mümkün değildir. YÖK ara rejim ürünü olan bir kuruluştur. 1980 darbesinden sonra 2547 sayılı yasa çıkarıldı. Arkasından 1981 yılında çıkarılan bu yasada ne varsa adeta anayasanın 130-131'inci maddelerine boca edildi. Bu merkeziyetçi yapıya bir anayasal güvence kılıfı geçirildi. Türkiye'nin çektiği ızdırap sıkıntı buradan kaynaklanıyor. Bu da aşılacaktır. Türkiye'de aşılmaz denilen, olmaz denilen, değişmez denilen bir çok şey değişmiştir. Bunu yaparken, şüphesizki demokratik usül ve esaslar ne ise bunun gereği yapılacaktır."
Geleceğimiz eğitimle şekillenecek
İTO Ticaret Odası Başkanı Murat Yalçıntaş, Türkiye'nin eğitim alanında önemli başarılara imza attığını belirterek, ülkenin geleceğinin eğitimden geçtiğini ifade etti. Başlatılan 'Haydi Kızlar Okula' kampanyası sayesinde 120 bin kız öğrencinin eğitime kazandırıldığını vurgulayan Yalçıntaş, okullara bağışlanan bilgisayar sayısının 320 bini bulduğunu kaydetti. Yalçıntaş, hükümetin eğitim alanındaki en büyük reformunu, iki alanda gerçekleştirdiğini bunlardan birinin ezber eğitim sisteminden sorgulayıcı eğitim sistemine geçilmesi, diğerinin de ilköğretimin 8 yılı çıkarılması olduğunu ifade etti.
ÖNCE YÖK'Ü TARAYACAKLAR
Avrupa Birliği (AB) Türkiye ile müzakerelerde önce bilim ve araştırma, sonra da eğitimin ele alınacağını açıkladı. Konuyla ilgili Başbakan Erdoğan'dan çalışmaların hızlı bir şekilde yapılması talimatını alan Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 18 genel müdürü ve Talim Terbiye Kurulu Başkanı'ndan bugüne kadar yürütülen AB çalışmalarına ilişkin değerlendirmesini ivedilikle tamamlamasını istedi ve üst düzey bürokratları bu akşam 20:00'de Başkent Öğretmenevi'nde olağanüstü toplantıya çağırdı. Bakan Çelik'in başkanlığında yapılacak toplantıda, okul öncesi eğitimden yüksek öğretime kadar tüm çalışmalar masaya yatırılacak ve AB'nin 2005'in son ayında başlatması beklenen eğitim taramasından önce bakanlığın kendi içinde tarama başlatılacak. Bakanlık, AB çalışmaları çerçevesinde yapılması planlanan yükseköğretim reformunda, üniversitelerin Avrupa Yüksek Öğretim Alanı içindeki durumunu da masaya yatıracak.(YAKUP BULUT-OKTAY MEHMET/ Yeni Şafak)
Bu haber 1926 defa okunmuştur.

-->
Yorumlar

Teyzeniz geldi tarafından 06 Ekim 2005 14:07 tarihindeSİZLERE GÜLE GÜLE... Bu AB'nin ülkeme en büyük faydası bu olacak işte;dinazorlar ve onların kurumları tarihe gömülecek.Bu bile AB taraftarı olmak için yeter de artar. Güle güle YÖK;güle güle Teziç;güle güle 1980,1971,1960;güle güleyin tüm Çölaşan'lar,Coşkun'lar,Bahçeli'ler vs. vs...

Erdal Tekin tarafından 06 Ekim 2005 13:54 tarihinde

Dinsizin hakkindan.... Iste bu yuzden avrupa birligine girmemizi istiyorum ya. Dinsizin hakkinda imansiz gelsin!! anlayan anlar!!
göncer demiryülek tarafından 06 Ekim 2005 13:34 tarihindeBU FİLMİ DAHA ÖNCE SEYRETTİM... Evet hükümetin bu tip çıkşlarına üç yıldır şahidim, ama yeter artık ben bu filmi seyretmekten sıkıldım.Artık AB gölgesinde mi yoksa başka bir yolla mı çözersiniz bilmiyorum ama ne olursa olsun şu iğrenç duruma bir an önce çözüm bulsanız çok iyi edersiniz...Selam ve Dua ile...

Mustafa Şahin tarafından 06 Ekim 2005 13:06 tarihinde

Ah Keşke AB'ye girmenin bedeli ne olursa olsun, yök yok olsun buna değer.
adil dereci tarafından 06 Ekim 2005 11:05 tarihindeAB YÖK ' e Karşı . Maç Başladı YÖK ' ü ancak AB yola getirebilir . Hükümet yıllarca YÖK konusunda bir arpa boyu yol alamadı .
Tolga Berk tarafından 06 Ekim 2005 11:04 tarihindeİnşaallah İnşaallah ogünleri görürüz. bu 12eylül ürününden kurtuluruz Ramazan hurmetine dualarımızı kabul et....
m.eşref inal tarafından 06 Ekim 2005 11:04 tarihindehelal olsun şu YÖK belasını kaldırın ya helle olsun size gerçketen yaptıklarınızı takdir ediyoruz bide bu tür belalalrı da kaldırın da rahatlatın bizi

Hasan ONSAL tarafından 06 Ekim 2005 10:59 tarihinde

İşte bu sebepten AB ! Ülkemizdeki DEMOKRASİ DÜŞMANLARININ gücünü kuvvetini kesmek için AB'ye AK Parti'yle EVET!Başörtüsü ve hatta din düşmanı (YÖK vb.) kurumların çenesi nihayet kapatılacak, inşaallah!AK Parti'ye (özellikle Tayyib Erdoğan'a) GÜVENİYORUM.Bu millet, desteğiyle arkanızdadır!Allah'ın izniyle, bu millete artık korku ve baskı YOKTUR!YOLUN
AÇIK TÜRKİYEM !Allah'a hamdolsun!

ahmet tekin tarafından 06 Ekim 2005 10:44 tarihinde

YÖK ün faydası YÖK ün bugüne kadar kime ne faydası olmuş, kaldırılsa kime zararı olur. Bilim yerine siyaset üretmiş, üniversite eğitiminin koordinasyonu yerine muhalefet partisi gibi çalışmış. Çıkardığı yönetmeliklerle Yasalarla ve anayasa ile tanınan özgürlükleri çiğnemiş.Bir çok konuda eleştirdiğim AKP YÖK ü kaldırmayı başarırsa alkışlarım.

Yavuz "Sultan" Selim tarafından 06 Ekim 2005 10:11 tarihinde

AKPARTi bu isi biliyor! Bu adamlar islerini biliyor, YOK u de kaldiracaklar, Basortusu de serbest kalacak, Turkiye Avrupa yi da geride birakacak. Herseyi zamana yayiyorlar, urkutmeden hazimsizlik yaptirmadan sindirte sindirte yediriyorlar. AB ye girmek gibi oncelikli bir hedefleri oldugunu da sanmiyorum. Maksat ordaki uzumleri gosterip burdaki bagciyi dovmek. E bu iste bu kadar guzel yapilir, aferin! AB deki uzumleri gostere gostere YOK bagcisini bi guzel pataklayacaklar simdi. Aferin! Kimsede gikini cikaramayacak,Elinize Saglik!

1 yorum:

Adsız dedi ki...

eywallah �ok g�zel payla��mlar devam�n� bekleriz.....