Fikir7 Manset Haberler

13 Ekim, 2005

Fikret Oguzt�

Ah �?u Reis




Aaaahhh ahhh!
Ah su Reis ne adam
Sabah oldu be sabah!
Konusuyor durmadan.
Cümleleri latif,
benzetmeleri bir hos.
Hele görmeye görsün,
Bir serefsiz, bir godos.
Dayanamaz küfreder
Yeter be reis yeter!
Yakismiyor agzina
Küfürden kelimeler.
Okudugun kitaplar,
Çektigin bunca çile.
Neyi degistirebildin?
Ugrasin hep nafile.
Hayatýný yaþa, keyfine bak.
�?u dünyada kaldý mý?
Senin gibi bir salak!
Saðýna bak, soluna bak.
Zemin výcýk výcýk yað.
�?nsanlarsa hep kaypak.
Sana çay kaþýðýyla,
Herkese tabak tabak.
A be avanak! …
Kýdemli dangalak! …
Fuzuli iþleri býrak.
Býrakmazsan vallahi,
Sana dayak müstehak.

Fikret Oðuztürk


At �?zi �?t �?zine Karýþtý





Süleyman köþesine çekilip
Siyaset çöplüðüne karýþtý
Devlet Bey kýçlarýna depilip
Baba dedi Eco’yla barýþtý

Mesut efendinin pili bitti
Tansu Haným yalýsýna gitti
Topal rintintin ihtiyar itti
At izi it izine karýþtý

Uzan’ý birseksen uzattýlar
Baykal’ý hiziplere kattýlar
Haydar’ý da Muhsin’e çattýlar
Seçimde iþte bunlar yarýþtý

Hepsi kendince konuþtu durdu
Kimi baðýrdý kimi kudurdu
Yalnýz biri onikiden vurdu
Hedefe yalnýz Tayip varmýþtý

�?imdi meydan da Mumcu ve Aðar
Baþörtü düþmaný binlerce zaðar
Sabret gün doðmadan neler doðar
Kimsinin dili bir karýþtý

Fikret Oðuztürk



Bana �?iirler Getir



Bana þiirler getir
Konu ne olursa olsun
Bana þiirler getir
Ama seninki olsun
�?iirlerde anlat
Detayýyla kendini
Gözyaþýn damlasýn kaðýtlarýna
Bana þiirler getir
Getir ne olursun
Satýrlarda son ver aðýtlarýna
Bana þiirler getir
Kesin ve mazbut
�?iirsiz yýkýlýrým GÜL’üm
Ne olursun ellerimden tut

Fikret Oðuztürk



Baþörtü Türban Oldu




Baþörtü baþörtüydü
Ama türban dediler
Hýrsýzlýða örtüydü
Memleketi yediler

Baþörtü türban oldu
Genç kýzlar kurban oldu
Okullar viran oldu
her yolu denediler

Telefonla bir rica
Hýrsýzlýða iltica
Kýlýfýysa irtica
Çalmada ivediler

Onlar toklar biz açtýk
Sadakaya muhtaçtýk
Namertlere el açtýk
Sadece gülümsediler

Kýçýmýzdaki donlara
Göz diktiler onlara
Cümle farmasonlara
Tamamý benzediler

Üniformalý sivil
Hiçbiri farklý deðil
Hepsi de Ebu Cehil
Bizim nankör kediler

Hýrsýzlýkta ortaklar
Oldukça da korkaklar
Hepsi de dangalaklar
Nasýl da türediler

Baþörtüsü bahane
Götürmeler þahane
Susturdunuz daha ne
�?erefsiz mürtediler

Fikret Oðuztürk



Ben Adamý �?iirlerle Vururum





Satýrlar Kaleþ kelimeler mermi
Bomboþ beynine bir dörtlük yeter mi
Adam alçak alçaktan da beter mi
Anýnda �?arjörümü doldururum
Ben adamý þiirlerle vururum

Geçit vermem soyguna ve talana
Kitabýmda asla yer yok yalana
Irz düþmaný namusa dolanana
Duyunca dayanamam kudururum
Ben adamý þiirlerle vururum

Namuslu ol iyi geçin benimle
Olmazsan klavyem ve bedenimle
Ölesiye savaþ için seninle
Klavyemin baþýna otururum
Ben adamý þiirlerle vururum

Vururum alçaðý dinlemem kural
Sana bu alemde denilse de kral
Ey kendini kral zanneden aptal
Kral kural tanýmaz benim gururum
Ben adamý þiirlerle vururum

Hiç tavsiye etmem þiirlerimi
Siperim rahat terk etmem yerimi
Yemek istiyorsan mermilerimi
Sýkýysa gel sana karþý dururum
Ben adamý þiirlerle vururum

Fikret Oðuztürk



Ben Aðlarým



Bir gün karþýnda aðlarsam
Sakýn yanlýþ anlama
Hani derler ya erkekler aðlamaz
Kim demiþ hangi baðnaz
Ben aðlarým GÜL'üm
Benim gibiler aðlar
Çünkü...
Senin gibi aðlatanlar var.

Fikret Oðuztürk



Beni �?air Sanýyorlar





Beni þair sanýyorlar
�?airlik oldukça zordur
Sananlar aldanýyorlar
�?airlik eldeki kordur

Biz hep karamsar bakarýz
her þeye kafa takarýz
Umutsuzuz tez býkarýz
�?airdeki hayra yordur

Bizimkisi kývýr zývýr
Haksýza alýnan tavýr
Bol keseden bolca savur
�?air þiirde bonkördür

�?air asla kalmaz naçar
Toplum onu bulur seçer
Sonunda tarihe geçer
�?air yiðit kalemþördür

Haþa biz kim þairlik kim
Ruhuma ihtiras hakim
�?airler ruhlara hekim
�?air ruha antikordur

Fikret Oðuztürk



Beþer




Zenginlik para ve de pulu var
Padiþahlar gibi yaþar dünyada
Kapýsýnda insanlardan kulu var
Cehenneme doðru koþar dünyada

Serveti vardýr amma kendisi ittir
�?te hakaret etme o bir Yezittir
Yezit'ten daha büyük müstebittir
Dünyalýklarýyla þaþar dünyada

�?nsana acýmaz kendisi insan
Hayvanlardan farký bir tek bir lisan
Kadir bilmez namert dünyayý sunsan
Her günü bir yevmül mahþer dünyada

Bildiði tek þey çýkardýr çýkar
Çýkarý için memleket yakar
Sevgiyi bilmez çarçabuk býkar
Aç gözlü mahluk beþer dünyada

Bunlar nasýl adam bilemiyorum
�?nsaný defterden silemiyorum
Hep ihanet gördüm gülemiyorum
�?hanet toplasam taþar dünyada

Fikret Oðuztürk




Bir Ahmet Kaya Vardý




Ne Türkiye’yi bir yerlere sattý
Ne de memleketini yaðmalattý
Adam Sapýna kadar Demokrat’tý
Göç etti bu dünya ona çok dardý
�?u dünyada bir Ahmet Kaya vardý

Yiðitti atýlgandý hem de mertti
Malatyalýydý çelik gibi sertti
Sistemin baþýna büyük bir dertti
Türlü belalarý baþýna sardý
�?u dünyada bir Ahmet Kaya vardý

Ahmet baþörtüyü dile getirdi
Egemenler þuurunu yitirdi
Suçluydu medya iþini bitirdi
Yaþasaydý yaklaþýmý tutardý
�?u dünyada bir Ahmet Kaya vardý

Baþörtüyle mezarýný kazdýrdý
Sivri dille laikleri kýzdýrdý
Fikrim farklý bu þiiri yazdýrdý
Belki bizden Fatiha’lar umardý
�?u dünyada bir Ahmet Kaya vardý

Fikret Oðuztürk


Can Kilis




Tarihiyle dolu dolu
Muhteþem bir mekan Kilis
Her karýþý Anadolu
Zeytinliktir her yan Kilis

Kaymaðý baklavasýyla
Meþhur Kilis Tavasý'yla
Kalleþ’teki havasýyla
Canlara can katan Kilis

�?ýhýlmahþe Kölükaþý
Müceddere kaþýk baþý
Çürütme Samýrsakaþý
Çýkýlmaz mutfaktan Kilis

Yoðurtlu Küfte'miz hani
Kümülmiþe gider yani
Oruk'la Eþkiliyahni
Hoþ geçer gýrtlaktan Kilis

Buz kazýlmýþ Haytalya’sý
Malkýta ve �?ç Katmasý
Yazýn damlarda yatmasý
Güzelliðin bundan Kilis

�?ivesiyle hecesiyle
Gündüzüyle gecesiyle
Bayýldýðým Öcce'siyle
Her yaný destan Kilis

�?ncir üzüm ve de pekmez
Zenginlerine güç yetmez
�?nsanýna lolo sökmez
Çok çalýþýr kafan Kilis

Akpýnar Zoppun ve Oylum
Seybanada selvi boylum
Resul Osman’daki köylüm
Allah’ýna kurban Kilis

Kefre’yle �?çeri Bahça
Elle hazýrlanýr salça
Ah güzelim Kellepaça
Her tarafý bostan Kilis

�?ýh Mansur'unla �?ýh Mahmet
�?urahbil’e binbir rahmet
Mercidabýk bir azamet
Göðsündeki iman Kilis

Kazalarýn belalarýn
Mumbar sucukhamralarýn
O muhteþem Sela’larýn
Daim olsun ezan Kilis

Mayýnlardaki tellerin
Nakýþ dikiþ dantellerin
Kurumuþtur Kastellerin
Yeter artýk uyan Kilis

Kahvaltýda Zahter’lerin
Muammara Mücver’lerin
Haydi artýk omuz verin
Ayaða kalk þahlan Kilis

Fikret Oðuztürk



Çocuklarýn �?syaný




Heeey büyükler büyükler
Geleceðin kamburlarý
Sýrtýmýzdaki yükler
Alýn atýn bunlarý
Bunlar burnu büyükler
Yeter �?syanýmýz var size
Artýk gelin kendinize
Geleceðimizi yediniz
Borçlu doðuyoruz bizler
Bunlar çocuk dediniz
Çocuksu olanlar sizler
Çocuklar çocuklarý aðlatmadý
Ülkeyi çocuklar yaðmalatmadý
Geçin ekran baþýna
Çerezleri unutmayýn
Yumulun tatlý taam aþýna
Fakat bizleri uyutmayýn
Biz uyumayýz artýk
Uykumuz çoktan kaçtý
Yýkýldýk mahvolduk battýk
Beynimizde isyan GÜL’leri açtý
Kimimiz spastik kimimiz engelli
Saðlam kafa saðlam vücutta
Olur dediniz temelli
Hakaret bu tüm yurtta
Benim vücudum sakat
Kafam sapasaðlam fakat
23 Nisan bayramýnýz dediniz
Bayram bizimdi amma
Pastayý siz yediniz
Kundakta bekledik mama
Sadece GÜL’ümsediniz
Bayramýmda öðretmenim
Asker gibi yürüdü
Dikkatimi çekti benim
Öðretmen hangi asker türüydü
Sýrtýmda sadece önlük
Giyeceðim yoktur ki
Bayram kýyafeti bir günlük
Baþka zaman giyilmez
Yani bir öðünlük
Ey sizi hesap bilmez
Gelecek katilleri
Çocuklarýn yüzü GÜL’mez
Kazma kürek tatilleri
Kimimiz ayakkabý boyar
Hani biz çocuk siz büyüktünüz
Bir öðünle karýn mý doyar
Siz yalnýz geleceðe yüksünüz

Fikret Oðuztürk




Dokunmak



Dokunmak dokunmak
Sana dokunmak
Bir yabani hayvanýn
�?lk kez rastladýðý
Hayvana duyduðu merak
Sana dokunmak
Tutunca ellerini
Binlerce voltluk
Cereyana kapýlmak
Yani sana dokunmak
Sana dokunamam GÜL’üm
Yasakmýþ yasak
Hani öylesine
Sana dokunmak
Samimi duygularla
Tertemiz ve pak
Sana dokunmak
Sana dokunmak

Fikret Oðuztürk



Dostlar




Dost var Hicret gecesi
Ölümcül yataða girilir
Ölümlü ruhlarýn nicesi
Dostluklarda dirilir

Dost var Aslý’nýn yanýnda
Bazen Kerem olunur
Dertler depreþir anýnda
Hepten verem olunur

Dost var Leyla’yý arar
Mecnun olunur çöllere
Alevden gömlek sarar
Sönmez dalýnsa göllere

Dost var �?irin mi �?irin
Ferhat’a daðlarý deldirir
Yeter ki kalplere girin
Dostluk insaný güldürür

Dostlar hep acý söyler
Sýrrýný söyle dostuna
Dosta hasret bizim köyler
Ateþ düþtü postuna

Fikret Oðuztürk



Dürüstler Birlik Olsun




Aleviysen bana ne
Sünni isem sana ne
Bak anlaþtýk daha ne
Dürüstler birlik olsun
Ülkede dirlik olsun

Kürtsün veyahut Türksün
Ayrýysan üfürüksün
Birleþ tüm dünya ürksün
Dürüstler birlik olsun
Birlik nehirlik olsun

Yok saðcýydý yok solcu
Yol farklý ayný yolcu
Bunlar protokolcu
Dürüstler birlik olsun
Puþta zehirlik olsun

Doðu’dan ve Batý’dan
Zarar yok tek çatýdan
Uyanýn þu yatýdan
Dürüstler birlik olsun
Hayat þiirlik olsun

Fikret Oðuztürk



Ellerini Esirgeme



Ellerini esirgeme ellerimden
Beni mahrum býrakma
Sýmsýcak ellerinden
�?u gördüðün eller
Ellerine aç
Bu sahipsiz eller
Ellerine muhtaç
Bu eller bir zamanlar
Kabza tutardý
Demir soðuktu be GÜL’üm
Ellerinden mahrum býrakman
�?þkence eziyet zulüm
Sakýn ha
Sakýn bir daha
Ellerini ellerinden
Esirgeme GÜL’üm

Fikret Oðuztürk




Erkek Eþek



Adamýn eþeði askerliðini anlatýr
Hem de öyle anlatýr ki
Çatýr çatýr
Patýr patýr
Anlatýr anlatýr anlatýr
Dinlerken beyninizden ses gelir
Çatur çutur
Katur kutur
Bizim eþek anlatýr
Dinleyenleri sinirinden aðlatýr
Anlattýðýna aðlandýðýný sanýr
Anlatýr koçum anlatýr
Akýl diyor ki
Al eline bir satýr
�?u eþeði yere yatýr
Kes ulan kýtýr kýtýr
O hale anlatýr
Sýkmadýðý kurþunlarý
Sýktým diye Takýr takýr
�?toðlu it anlatýr
Dili bir karýþ çýkar
Kýpkýrmýzý bir bakýr
Yeter ki dinleyen bulsun
Hep askerliðini anlatýr
Sabrýn varsa dinle babam
Anlatýr da anlatýr

Fikret Oðuztürk



Gözleri Sevda Kaplý



Gözleri sevda kaplý
Aþký kalbime saplý
Kendi MAV�?�? lakaplý
Beni över de över
�?ahsen beni çok sever

Hep yanýmda belirir
Göremezse delirir
Ömrünü bana verir
Bensizlikte diz döver
Bizzat beni çok sever

Biri beni sevmesin
Hakkýmda bir þey desin
Asabidir bilesin
Yüzüne karþý söðer
Cidden beni çok sever

Yüzündeki hep neþe
Tez canlý ve telaþe
Hýzlý girer her iþe
Çabuk olsun der ever
Vallah beni çok sever

Fikret Oðuztürk



Gözlerinin Mavisini



Gözlerinin mavisini
Yüreðime bürüdüðüm
Hayatýmýn havisini
Bulmak için yürüdüðüm

Kýz sen ne kadar tatlýsýn
Ben köle sen azatlýsýn
Sevdamýz da kanatlýsýn
Yollarýnda çürüdüðüm

Seni sevmek ayrýcalýk
Sevecensin munis varlýk
Ben avcýyým sen þikarlýk
Dertlerimi kürüdüðüm

Ey gök gözlüm biz aþýðýz
Sarmaþ dolaþ dolaþýðýz
Sevdalara bulaþýðýz
Her dem ayak sürüdüðüm

Fikret Oðuztürk



Güle Güle Müdürüm




�?nsan evladýydýn hiç kibir yoktu sende
Hýrsýzlýða törpüydün yolsuzluða rende
Sürüldün ama kimseye olmadýn bende
Talana yol vermemek iþlediðin cürüm
Yolun açýk olsun güle güle müdürüm

Bütün hastalarla ilgilenirdin tek tek
Babacandýn dürüsttün yüreðin ise pek
Seni zor bulmuþtuk harcadý kahpe felek
�?imdi soyuyorlar yolsuzluk dürüm dürüm
Yolun açýk olsun güle güle müdürüm

Kimseden çekinmedin korkmadýn yýlmadýn
Oldukça borçluydun bir metelik almadýn
Ömrün üç ay sürdü daha fazla kalmadýn
Namussuzu süründürürdün sürüm sürüm
Yolun açýk olsun güle güle müdürüm

Tüm personel seni bir aðabey bilirdi
Yeterki sen çaðýr saniyede gelirdi
Biraz daha kalsan birçok þey düzelirdi
Sen gittin ama bizi býraktýn kötürüm
Yolun açýk olsun güle güle müdürüm

Hayat bu bu ülkede hýrsýzlar baþta taç
Dürüstler sürünüyorlar himmete muhtaç
�?erefsiz müteahhit dünkünden daha aç
Bu rezil gidiþatýn içine tükürüm
Yolun açýk olsun güle güle müdürüm

Yine çalýyorlar Allahsýzlýk diz boyu
Ülkeye tebelleþ bu þerefsiz it soyu
Benim caným müdürüm müdürlerin toyu
Sen ucuz atlattýn bunadýr tek þükürüm
Yolun açýk olsun güle güle müdürüm

Fikret Oðuztürk




Halayým Halaydayým





Samba rumba çaça tivist
Podyum sahne veya pist
Çello mello ve piyanist
Bana göre deðil bayým
Ben halayým halaydayým

Rengarenktir kýyafetler
Yoktur baldýrbacak etler
Davul zurna klarnetler
Hele hele þinanayým
Ben halayým halaydayým

Kývýrmayý öðrenmedim
Podyumlar da denenmedim
Batýya hiç özenmedim
Halaybaþý benim dayým
Ben halayým halaydayým

Esrar kokain LeSeDe
Kullanýlýyor lisede
Bana yobaz denilse de
Halayla geçer her ayým
Ben halayým halaydayým

Danset sana darýlmadým
Ben karýna sarýlmadým
Köylü dedin kýrýlmadým
Ar namus iffet hayayým
Ben halayým halaydayým

Harmandalým çiftetellim
Bunlar benim tek tesellim
Güzel yüzlü ince bellim
Halayda gelin adayým
Ben halayým halaydayým

Bizde haya imandandýr
Dansta dost karýsý kandýr
Bunlar mukallit insandýr
Yok baloymuþ yok balayým
Ben halayým halaydayým

Fikret Oðuztürk





Hilkat Garibesi




Dizlerinde derman yoksa
�?stersen derman getirir
Hele bir de paran çoksa
�?stersen ferman getirir

Tipi bozuk berbat fizik
Parmaðýnda iri yüzük
Semtinden geçmez müzik
�?stersen keman getirir

Düþündüðü yalnýz para
�?htiyacý var yulara
Düþman cümle aðaçlara
�?stersen orman getirir

Yalnýz paraya tapar
Kadýn tellalýðý yapar
Yaþlý zayýf demez satar
�?stersen þiþman getirir

Yaðcýlýktan çok hoþlanýr
Çeke çeke godoþlanýr
Ara sýra nonoþlanýr
�?stersen oðlan getirir

�?nsanlýk dersen hiç mi hiç
Veled-i zina yani piç
Yeterki bir damla su iç
�?stersen umman getirir

Bilen der babasý elli
Tipine bak kelli felli
�?maný yoktur besbelli
�?stersen iman getirir

�?te serilir mi döþek
Görünüþü sanki þimþek
Aslý nesli hepten eþek
�?stersen saman getirir

Sýk deðiþtirdiði renktir
Göbek adý pezevenktir
Durumu þeytana denktir
�?stersen Rahman getirir

Fikret Oðuztürk



Kadýným



Baþýmýzda dolaþan þu sevdadan bulutlar
Bulutlarýn taþýdýðý sevgimiz ve umutlar
Seninle yaþadýðým o muazzam boyutlar
Boyutlarda iniltin duyulmayan feryadýným
Sen baþýmýn tacý sen benim tek kadýným

Mutluluðu sevinci tek seninle yaþadým
Yalnýzlýk anam bacým onu çoktan boþadým
Sarýldým kokladým öptüm ve de okþadým
Okþadýkça açtýn GÜL’üm artýk senin þadýným
Seni kýrk yýlda buldum benim eþsiz kadýným

Bir ara diyordum þu kadýn beni sevse
Beni sana baðlayan gözler veya her neyse
Aþk denilen bela yaþadýðýmýz þeyse
�?eylerle aþký baþlatan mimarýn üstadýným
Sensiz nasýl yaþarým vazgeçilmez kadýným

Oldukça aðýr baþlý tamamýyla hanýmsýn
Saðýmsýn solumsun kýsaca dört yanýmsýn
Benden bir parça yani benim canýmsýn
Canýmýn neþesiyim sanki senin abadýným
Canýma can katan candan aziz kadýným

Seviyorum iþte Baþka ne yapabilirdim
Yeter ki çaðýr ben her zaman gelirdim
Bu yaþlarda sevda belki de ben delirdim
Delirdim amma tek arzun muradýným
Sen tatlý belamsýn ey cilveli kadýným

Saðol GÜL’üm hep dualar hayýrlar diliyorsun
En zor anlarýmda benim için GÜLüyorsun
Deli gibi seviyor sevdiðimi biliyorsun
Biliyorsun bir tanem ayrýlýkta vusladýným
Dünyamý renklendiren dünya tatlýsý kadýným

Düþünürüm seni her saat her saniye
Umutlarla avunurum bir gün kavuþuruz diye
Ben seversem böyle olur severim ölesiye
Ölesiye sevgilerde dermanýn takadýným
Bende takat býrakmayan ey sevgili kadýným

Sensizlik ölüm
Görememem zulüm
Ey gonca GÜL’üm
Bu sevgide ýsrarýn bu sevdada inadýným
Seni çok seviyorum çok seviyorum kadýným

Fikret Oðuztürk




Kenya'dan Ayý Geldi





Kenya’da ayý tutmuþlar
Ayý deðil gulyabani
Narkozla da uyutmuþlar
Apo denilen zebani

Uçakta balonlar söndü
Bakýþlarý hepten böndü
Süt dökmüþ kediye döndü
Apo denen þeytani

Aynen ayý gözü kaþý
Kan ve zulümden kumaþý
Katlettiði vatandaþý
Hatýrlar mý acep cani

Niçinleri nasýllarý
Daðda geçer fasýllarý
Cümlesinin asýllarý
Ermeni yahut keldani

Darvinizmin þebekleri
Katlettiler bebekleri
Amerikan köpekleri
Sosyalistlerdi hani

Kürt haklarý diye sýzlar
Erkek mi bu Allahsýzlar
Maðaralardaki kýzlar
Hepsi bir birinden zani

Apo daðlarýn hödüðü
Palavradýr her dediði
�?imdi ada da yediði
Bal börek ve de revani

Fikret Oðuztürk




Maganda



Sizler hep medenisiniz
Bizler köylü ve maganda
Sizler çaðdaþ yenisiniz
Bizler gerici ve manda

Anam kýçýný açmadý
Bacým kimseyle kaçmadý
Babam kötülük saçmadý
Dünya denilen þu handa

Karýn köþede bucakta
Kýzýn ise kýrk kucakta
Oðlun oynaþýr sýcakta
Oynaþmayanlar ziyanda

Boynuzlarýn iyi parlar
Sizde her þeyi satarlar
Analý kýzlý yatarlar
�?ffetsizlik sizin þanda

Kýskançlýkta tam domuzsun
�?erefsizliðe omuzsun
Çatalmatallý boynuzsun
�?þ tutuyor karýn yanda

Hayvan dahi senden üstün
Ölünce dikilir büstün
Doðarken þerefe küstün
Kýzýn oynaþýr odanda

Herkese kabadayýsýn
Namuslarýn nanayýsýn
Aslýnda çaðdaþ ayýsýn
Boz ayý veyahut panda

Dudaklar sanki leþ yemiþ
Bir ozan fahiþe demiþ
Senin fahiþe kükremiþ
Sanki kabahat ozanda

Erkeklere atar pasý
Yüz paskalya yumurtasý
Atarsa kafamýn tasý
Soluðu alýrsýn Van’da

Fikret Oðuztürk



Mangurdistan





Müthiþ tarihi vardý
Olmalýydý Türkistan
Epeyisi davardý
Adeta mangurdistan

Çoðunluðu sapsalak
Bir kýsmýysa dangalak
Geçmiþine dön de bak
Destan üstüne destan

Rýzkýný hýrsýz yedi
Afiyet olsun dedi
Sanki süt dökmüþ kedi
Bizim evdeki mestan

Her zulüme þükür der
Yeter ki sen emir ver
Erkekler dahi giyer
Fistan üstüne fistan

�?þkenceyi alkýþlar
Namuslularý dýþlar
Bilmem nerede kýþlar
Yazýn sevdiði bostan

Zýndýðý övenleri
Dinine sövenleri
Bilumum þövenleri
Kabul etmiþtir dosttan

Kendisi dinden ýrak
Birazcýk sakal býrak
Altýndaki oturak
Keramet bekler posttan

Fikret Oðuztürk



Militan Mustafa





Onüç ondört yaþýndaydý
O’na Militan dediler
Henüz yolun baþýndaydý
Gençliðini yediler

Yaþamadý dolu dolu
Küçük Muhsin eli kolu
Hiç terk etmez doðru yolu
Böyle gençler ebediler

Tanýyanlar iyi bilir
Pýrlantasý yüreðidir
Gerçekten de çok iyidir
Yalakalar sevmediler

Ekmeðini hep bölüþtü
Yiðitçesine döðüþtü
Hayatta yýkýldý düþtü
Halin nedir demediler

Karizmadýr Militan’ým
Öz gardaþým ve de caným
Koç yiðidim er aslaným
Seni sevmez türediler

Fikret Oðuztürk



Müdür Bey





Müdürlük senin neyine
Farzet memleket þeyine
Bürokrasinin beyine
Sen hep baðlý kal müdür bey
Kaldýkça da çal müdür bey

Çalanýn sýrtýný sývazla
Götürsünler fazla fazla
Avantaný al da gazla
Servetlere dal müdür bey
Yediðin hep bal müdür bey

Yok fakirmiþ yok fukara
Metelik yok mafiþ para
Para yoksa vur duvara
Desteleri al müdür bey
Alçal da alçal müdür bey

Amire eðil ha eðil
Ama amir insan deðil
Soyun sopun tam köpekgil
Yediðin hep yal müdür bey
Vücudun battal Müdür bey

Devlet malý derya deniz
Sen yýllardýr yedin domuz
Domuzlardan daha semiz
Göbeðini sal müdür bey
Hayatýn bir fal müdür bey

Hep ceplere mi bakarsýn
Dumansýz cüzdan yakarsýn
Yeter ki iste çakarsýn
Yumurtaya nal müdür bey
Yýðdýðýn hep mal müdür bey

Fikret Oðuztürk






Ortaçað'ý Özledim



Bu çaðý kesinlikle sevmem
Hep düzelir diye gözledim
Zýndýk hatýrý için sövmem
Ben Ortaçað’ýmý özledim

Baðýrsa da bazý angutlar
Ortaçað karanlýktýr diye
Kökten yýkýlmýþlardý putlar
Raðbet görüyordu ilmiye

Yok olmuþtu tüm safsatalar
Taðut sihir büyü ve simya
Adalet daðýttý atalar
�?ahlandý matematik kimya

Batý bizim pusulamýzla
Keþfetti deniz ve karayý
Bizden bilgi topladý hýzla
Bizimle açtýlar arayý

Giardano’yu biz yakmadýk
Yakan Vatikan’da Papalýk
Yanan cesede haç takmadýk
Alimler görmedi kabalýk

Cerrahlýk þerefsiz meslekti
Çiçek aþýsý yasaklandý
Papa hakimiyette tekti
Alimler korkudan saklandý

�?u dünyanýn gerçek þeklini
Galile bulmuþtur dediler
Bunun Kur’an’daki naklini
Bizim mangurdlar bilmediler

Avrupalý domuzlarýyla
Aðaç kökleri kemirirdi
Biz de yemlik karpuzlarýyla
Eþekler dahi semirirdi

Dün elçi giderdi hedefe
Emirler verir gelirlerdi
�?imdi emir veren �?MeFe
Gündemimizi belirledi

�?þte bunlar içindir ki
Ortaçað’ý özledim dedim
�?çimde batýya kindir ki
Yaþadýðým çaðý sevmedim

Fikret Oðuztürk



Parazitman




Açlýk çekmedi anlamaz açýn halinden
Toplum rahatsýz olur pislik ahvalinden
Allah korusun bizi cümle emsalinden
Yaþadýðý hayat muhteþem bir hanlýktýr
Zanneder memleket GÜLlük GÜListanlýktýr

Bu memleketin bizim olduðunu sanýr
Satýyorlar dersen abanýr da abanýr
Elife mertek der sanmayýn ki utanýr
Utanmazlara göre dünya bir anlýktýr
Zanneder memleket GÜLlük GÜListanlýktýr

Uzaktan davulun sesi hoþ geliyor hoþ
Fukarayý düþünmez safahattan sarhoþ
Kafasýna saman depili yani bomboþ
Hayýrý bilmez iþi gücü þeytanlýktýr
Zanneder memleket GÜLlük GÜListanlýktýr

Yurdun her yanýný vurdumduymazlar sarmýþ
Bu coðrafyada iþkence görenler varmýþ
Kabullenmez inkar eder kalbi kararmýþ
Kalbi karanýn tasladýðý ozanlýktýr
Zanneder memleket GÜLlük GÜListanlýktýr

Açlýk ve iþsizlik varmýþ onun neyine
Cehennemlik servet doldurmuþ eteðine
Lanet olsun aðasýna ve de beyine
Taptýðý euro altýn ve avadanlýktýr
Zanneder memleket GÜLlük GÜListanlýktýr

Fikret Oðuztürk




Pervane



Sensiz bütün mekanlar çilehane
benim için eþsizsin bir tane
Seni özetlersem eðer þahane
Sen güçlü bir ýþýk ben etrafýnda pervane

Eþsiz gözlerine kalýnýr mý bigane
Gül’üm az gelir sen sanki gülhane
Seni göremeyince dünyam virane
Sen nur kaynaðý ben etrafýnda pervane

Aþký gizlemek için arkadaþlýk bahane
Deli gibi seviyorum seviyorsun daha ne
Aþkýn yanýnda para ne pul ne paha ne
Sen yakan köz parçasý ben etrafýnda pervane

Sen ulaþacaðým son menzil yegane
Ben baþak sen bünyemde bir dane
Saðlýðým bozulsa gözlerin hastane
Sen dünyamda tek güneþ ben etrafýnda pervane

Sen sýðýnabileceðim tek hane
Hayalin benim için aþkhane
Benimlesin daha ne isterim baþka ne
Sen aydýnlýktan bir demet ben etrafýnda pervane

Fikret Oðuztürk




Sen Açlýðý Bilir Misin





Sen hiç aç kaldýn mý beyim
Açlýðý hiç bilir misin
Ben açlarla birlikteyim
Yoksula yüz verir misin

Eðer bu insanlar açsa
Senin safahatýndandýr
Kuru ekmeðe muhtaçsa
Senin kabahatýndandýr

Toplum aç yaþlýsý genci
Sen diskolarýnda Tepin
Hepsi dilenmez dilenci
Çoðunluðu aç Antep’in

Çoluk çocuk aç bilaçlar
Sen her türlü haltý yersin
Bunlar gerçekten muhtaçlar
Allah cezanýzý versin

Çocuklarýn açým dese
Zengin zübük ne ederdin
Hergün kuru ekmek yese
Acep nasýl sabrederdin

Sizinkiler çocuklar da
Yoksulun it eniði mi
Sizdeki tosuncuklar da
Bunlar hayvan kemiði mi

Hiç yok mudur merhametin
Vicdan acep �?ah mý oldu
Makam mevki azametin
Sana Padiþah mý oldu

Sütü yoktur annesinin
Mama onlara yabancý
Bu gariban hanesinin
Açlýktýr çektiði sancý

Seni taþ yürekli zalim
Sana insan diyemem ki
Aç der ne olacak halim
Duysam yemek yiyemem ki

Açlýktan ölüyorlar bak
Aç ölümü bilir misin
Sen cehenneme müstehak
Yoksula aþ verir misin

Elbet bir gün öleceksin
Yer seni kabul eder mi
Aç insana güleceksin
Allah sana kulum der mi

Haþa para Allah mýdýr
Tapa tapa bir hal oldun
Yoksa çaðdaþ ilah mýdýr
Nikah kýydýn hemhal oldun

Cennettekiler hep fakir
Cehennem senden ibaret
Kýrk sabunla sendeki kir
Çýkarsa ibret ki ibret

�?nþallah yoksul düþersin
Beddularým sanadýr
Bu dünyaya gelmiþ þersin
Birazý da babanadýr

Babanadýr dedim çünkü
Baban seni tahsil etti
Baban büyük þerdi dünkü
Sen þerefsizi türetti

Sen safahatýna devam
Onlar açlýktan inlesin
Açlýk diz boyuymuþ ne gam
Sahi kimsin kiminlesin

Fikret Oðuztürk




Soytarý





Göðüs açýk göbek dýþta
Yazda yaðmurda ve kýþta
Peþe düþer bir bakýþta
Haya sýfýr sorma arý
Sokaklar doldu soytarý

Yürürken kalça kývýrýr
Hep saçlarýný savurur
Fahiþeler gibi durur
Uðrak yeri kaltak barý
Sokaklar doldu soytarý

Caddelerde tafra satar
Yalnýz zenginlerle yatar
Bir de bize hava atar
Namusudur yoðu varý
Sokaklar doldu soytarý

O her kýlýða bürünür
Lüks oteller de sürünür
Musikiþinas görünür
Sazlardan sever gitarý
Sokaklar doldu soytarý

Namuslularý yerici
Karþý çýkanlar gerici
Kendisi yol gösterici
Ahlak sýfýr edep yarý
Sokaklar doldu soytarý

Fikret Oðuztürk




Topitop Neco





Üç kuruþa itlenir
Neco sen topitopsun
Parasý çok bitlenir
Benzersiz bir mikropsun

�?eref meref sende yok
Ruhun aç cüzdanýn tok
Çok cevizler kýrdýn çok
Hýrsýz ve hulohopsun

Devamlý çal biriktir
Ölüm dur diyecektir
Damatlar yiyecektir
Sen namusa stopsun

Satarsýn sen karýný
Parlat boynuzlarýný
El yiyecek varýný
Sen þerefsiz Agop’sun

Ensen çokça kalýndýr
�?ehir senin malýndýr
Paraya domalýndýr
Sen muhteþem bir topsun


Hayasýzlýkta teksin
Haysiyete köteksin
Ecelsiz gideceksin
The End sinemaskopsun

Fikret Oðuztürk



Utanýyorum Çocuklar





Çocuklar, çocuklar aaah güzelim çocuklar.
Bizler ümitsiz vaka ne varsa sizlerde var.
Pýrlantalar, yakutlar, ah güzelim çocuklar.
�?stikbal vaad ediyorsunuz sizde bütün umutlar.
Oynayýn bütün gün,sizin olsun sokaklar.
Bu sokaklar, bir gün sizin olacaklar.
Onlar çocuklar tabii ki, oynayacaklar.
Oynamak için hani ya oyuncaklar?
Oyuncak da olmayýversin.
Onlar oynayacak bir þeyler bulacaklar.
Aman, aman ha dikkat edin çocuklar!
�?u sokaklar var ya þu sokaklar.
Sokaklarda adým baþý sapýklar.
Sizler masumsunuz sizleri bozacaklar.
�?zin vermeyin sakýn bozulmayýn çocuklar.
Bu düzen insafsýz, bu düzen canavar!
Söyleyin Allah aþkýna bu çocuklar,
Daha kaç milyar ayakkabý boyacaklar.
Bazýlarý sýrça köþkte yaþýyor, yaþayacaklar.
Olsun, onlar da bizim çocuklar.
Sahi ya diðerleri ne olacaklar.
Daha ne kadar somurtacaklar.
Yüzlerinde hep hüzün, hep keder okunacaklar.
Bir gün, evet bir gün bütün çocuklar,
Omuz omuza verip el ele tutacaklar.
O zaman bizleri umursamayacaklar.
Hep bir aðýzdan yüzümüze haykýracaklar.
Belki de yüzümüze dahi bakmayacaklar.
Ne yaptýnýz bizim için söyleyin!
Hani insanca yaþayacaðýmýz haklar.
Derlerse büyükler ne yapacaklar.
Yapacaklarý tek þey çocuklardan kaçacaklar.
Bizleri dinlemeyin, dinlemeyin ey çocuklar!
Bizler koyun sürüsü, koskocaman ahmaklar.
Korkutulmuþ, sindirilmiþ ahmaklardan ne çýkar.
Bu çocuklar, aha þu çocuklar,
Bir gün büyüyecek ve uyanacaklar.
Sýkça saflarýyla meydanlarý dolduracaklar.
Onlarý bizim gibi durduramayacaklar.
Durduramayacak tüfekler, toplar ve de tanklar.
Çünkü onlar ödleklerden doðan korkmaz çocuklar.
Onlar bizim gibi ahmak olmayacaklar.
Kýþý bitirecekler ve onlarla gelecek bahar.
Sýkýn diþlerinizi, sýkýn çocuklar.
Sýkýn ta ki ufanana kadar.
Vurulsanýz ölseniz de sonunda zaferiniz var.
Yýkýn, yýkýn þu bozuk düzeni!
Yýkýn da bizleri utandýrýn çocuklar.

Fikret Oðuztürk



Yüreðim Ellerinde



Yüreðim ellerinde
Sýk sýkabilirsen
Gözlerim gözlerinde
Býk býkabilirsen

Sensin aþkýmýn devi
Çok büyüksün bir nevi
Ya sen ya cezaevi
Týk týkabilirsen

Esirinim kölenim
Ben uðruna ölenim
Kalbe duvar örenim
Çýk çýkabilirsen

Karþýmda hep þaþkýnsýn
Kýzdýðýnda taþkýnsýn
Yýkýlamaz aþkýmsýn
Yýk yýkabilirsen

Fikret Oðuztürk



Zýndýk




Ebu Cehil bunlardan mertti
Bunlarý nereden kazandýk
Baþýmýzdakiler az dertti
Bir dert de irticacý zýndýk

Geçmiþe sövmek hünerleri
Severler yanar dönerleri
�?nkar etse de liderleri
Tarihe destanlar yazandýk

�?u Baltacý bu Katerina
Kýzýl Ruslarýn hatýrýna
Binmiþ iftira katýrýna
Hep tezgahlarýný bozandýk

Dine havlamak prensibi
Yerleri cehennemin dibi
Zanneder kendileri gibi
Sanki bizler de kalpazandýk

Ermeni Yahudi ve Rumu
Kolkola girmiþ son durumu
Kullansalar da her kurumu
Bizler gönüllere sýzandýk

Vermeyin
rumuz Haine omuz Müslime domuz Vermeyin
Hahama selam Papaza kelam Cahile kalem Vermeyin
Düþmana ok Cimriye çok Fakire yok Vermeyin
Namerde mert Hastaya dert Diþsize sert Vermeyin
Saçlýya kel Rize’ye sel Fýtýða bel Vermeyin
Ayýya bal Tilkiye yal Zebraya nal Vermeyin
Altýna pas Mesuta yas Rakibe kas Vermeyin
Özgüre ram Acize nam Suçsuza dam Vermeyin
Gevþeðe sýr Saçlara kýr Ülkeye hýr Vermeyin
Puþtlara yol Nekese bol Devlete sol Vermeyin
Rumuz: Sembol, simge # Ram: Boyun eðen# Dam:
Cezaevi#Hýr: Kavga, dalaþ#Nekes: Cimri Fikret Oðuztürk

Fikret Oguzt�

Hiç yorum yok: