Fikir7 Manset Haberler

08 Mayıs, 2007

Koniks´ten ayrilma

KaganYazar
04/03/2005 : 17:24:15

18.Yüzyıldan beri batının Doğu toplumlarına karşı tartışılmaz üstünlüğü artık yavaş yavaş sona mı eriyor?
Kendisine bilim ve teknolojiyi ilke edinerek Doğudan yüz yıl ileri giden Batı artık bu üstünlüğünü Doğu toplumlarına mı devrediyor?
Doğu toplumları özellikle Kendisine Japonya'yı örnek alarak kaybettiği güveni ve bilimi tekrar ele geçirmeye başlıyor.
Özellikle Çin'in önlenemez yükselişi Batı'yı oldukça korkutuyor. Dev nüfus gücü-Köklü bir devlet oluşu Çin'e Liderliğe oynama yetkisi veriyor. Çin bu Oyunda kendine rakip olarak ABD yi seçmiş durumda UNRESTRİCTED WAR doktrinini geliştiren ve sınırsız her koşulda ABD ile savaşma gücüne ulaşmaya çalışan Çin bu sebeple SHANGAY BEŞLİSİ ni kurmuş ve hergeçen büyüyen bir güç duruma gelmiştir bu ittifak. Ancak bu İttifakta tek sorun enerji kaynaklarının paylaşılması.Nükleer gücede uşalan Çin!in tek korkusu enerji kaynaklarının yüzde sekseninin geçtiği MALAGA BOĞAZI (endonezya) işte sorun burada bu bölge ABD nin elinde Çinli strajesitler Herhangi bir anlaşmazlıkta Abd bu bölgeyi kapatıp Çin'i Sıkıştırabileceğini söylüyorlar.Bu güvenlik riskine rağmen, artık dev bir mekanizma haline gelen Çin ekonomisi önüne gelen her şeyi yutuyor.Geçen yılın rakamlarıyla, dünya çimento üretiminin yarısını, kömür üretiminin üçte birini, çelik üretiminin % 90''ını Çin tüketti.Bakır tüketimi ise diğer dünya devletlerinin toplam tüketiminin iki katı. Bu dev aksiyon elbette, yine dev bir reaksiyonu karşısında bulacak. Yani anlatmak istediğim korkunç bir tüketim bir yandan da korkunç bir üreticiliğe doğru atılan adım ve Çin-Rusya-İran-Hindistan gibi Militarist devletlerin oluşturduğu ittifak.Ortada kalan Japonya'nın ABD tarafına geçtiğini görüyoruz Pasifikteki Dört Kayalık adadan dolayı Çin ile arası açılan Japonya batıile sıkı ilişikilere girmiş durumda.Çin'in de ilk önce Japonya'yı yok edip bölgede tartışılmaz güç olma isteği!ABD-İSRAİL-JAPONYA ve buna karşılık ÇİN-RUSYA-HİNDİSTAN-İRAN-VENEZUELLABu bloklaşmada Avrupa devletlerinin nerde duracağı merak konusu ancak Irak savaşıyla ortaya bazı izlenimlerde görükmedi değil Fransa ve Almanya Doğu blokuna biraz daha yakın.Türkiye ye gelince ABD nin peşinde..ancak RUSYA ve ÇİN Türkiye yi ve Avrasya birliğinde görmeyi çok istiyor..

_istihbarat_Yazar

08/09/2005 : 21:15:00


KaganYazar

12/09/2005 : 10:49:41
merabalr bu topiğin başına neler geldi böyle mim inyazıları neden alındı? öğrenmek istiyorum. saygılar..

yaseminece81Gönüllerin Yazarı

12/09/2005 : 10:54:03
Yazılar anlamsızlaştı bizimde mi şimdi yorumları silmemiz gerek?
http://hascenedair.sitemynet.com
Ülke: Kuzey Kıbrıs TC Yazılar: 1070

mimYazar

12/09/2005 : 11:12:56
onu silene söylemen gerekiyor. bende üzgünüm."pireye kizip, yorgani yakma" buna denir.
Bilenle, bilmeyen bir olur mu ?.
Ülke: Bermuda Yazılar: 20

yaseminece81Gönüllerin Yazarı

12/09/2005 : 11:24:24
Sende az işler çevirmedin. Keşke biraz daha usturuplu yazı yazsaydın. Bak şimdi bütün yazıların gitti.
http://hascenedair.sitemynet.com
Ülke: Kuzey Kıbrıs TC Yazılar: 1070

-esperans-Yazar

12/09/2005 : 11:27:40
Sn.Kağan, çok güzel tespitleri bize ulaştırmışsın, teşekkürler. Ama bence dünya çok farklı veya yeni bir kutuplaşmaya gidiyor değil, böyle düşünmemin sebebini sizlere açıklayayım. Dünyada varlığını kesintisiz sürdürmüş milletler ve bunların sahip olduğu devlet yapıları her zaman için bir gruplaşma içindeydiler ve bu gruplaşmanın temel dayanağı da oryantalist-antioryantalist felsefelerdi. Batı ve Doğu değil, bu noktaya özellikle dikkatinizi çekiyorum.Batı-Batı Olmayan kavgası. Bu gruplaşma ile yönlendirilen insanlar hep birbirleri ile sıcak ve soğuk bir savaş ortamında bulundular. Peki bu gruplardan, örneğin Batılılar diye tanımlanan ve başını bir dönem Avrupa'nın, şu sıralarda ise Birleşik Devletler'in çektiği grup ile hiç mi bir doğu devleti ittifak kurmadı? Bugün sizin de dediğiniz gibi, bırakın doğuyu, bir UZAKDOĞU ülkesi olan Japonya-üstelik çok derin bir darbe ile kendisini yaralayan- Amerika'nın müttefikleri arasındadır. Orta Asya'da birçok devletin Amerika ile işbirliği içinde olduğu bilinen bir gerçektir. Bugün Doğu Bloku'nun en ağır parçalalarından olan Rusya'nın bile, en anlaşılmaz haliyle, zaman zaman Amerika ile eşgüdümlü hareket ettiğine şahit olabiliyoruz. Demek ki konunun gizinde, eski yüzyıllardan kalan düya kültürlerinden çok daha farklı ve de çok daha güçlü etkenler yatmaktadır. Dilerseniz, bu konuda da görüşlerimi biraz açmak istiyorum.Bugün dünya haritasında doğu-batı kavramı güçlü birtakım gelenekçi ve dinî anlayışlar dışındatamamıyla coğrafik bir kavram olarak kalmaktadır. Bunun en önemli iki sebebinden birincisi eski dünyanın bize bıraktığı kültürlerin bu son iki-üç yüzyılda çok önemli dejenerasyonlara tabi tutulmuş olmasıdır. Bu dejenerasyon hareketi, başta sömürgeci İngiliz locaları olmak üzere batı ülkelerinin bilinçli desteği altında gelişmiş ve bütün dünyada etkin bir hale getirilmiştir. Bütün dünya, birkaç yüzyılın ardından bir sabah uyandığında bir de bakmıştır ki; eski kültürler, yaşam biçimleri ve toplumsal anlayışlar ölmüş -en iyimser bakışla göstermelik kalmış- yerini ise yeni nesillerin Avrupaî ve Amerikan kültürlere dayalı "yoz kültür"üne bırakmıştır. Bu durum, millî bir yapı ya da bir devlet için en kötü durum olsa gerektir. Bugün dünyaya batıdan yayılan sosyalist, kapitalist, parlementer ya da liberal her yeni akım, ithal eden ülkelere beraberinde kendi çıkış milletinin değerlerini baz almış yoz bir kültür de getirmiş, yeni milletin coşkulu karşılaması ile birlikte çok daha dejenere bir kıvama erişmiştir. Ve ne ilginçtir ki, hemen hemen Avrupa kaynaklı Amerikan toplumunun -toplum ifadesi ile devleti bir bütün olarak ele alıyorum- bile reddettiği Almanya doğumlu Sosyalist anlayışı, en hararetli ve kanlı şekli ile Doğunun en önemli toplumları Rusya ve Çin uygulamıştır. Buradan yola çıkarak vardığım sonuç, dejenere bile olsa Batının arzuladığı bir kültür anlayışının Doğuda temeli sağlam bir şekilde yeretmiş olmasıdır.İkinci sebebe gelecek olursak, dünyada mevcut güç dengelerinden bahsedeceğim. Dünya üzerinde kurulu ve gerek konum gerek ekonomi gerekse savaş sanayiî bakımından tehlike arzeden bütün devletler birbirinden çekinen ve temkinli bir dış siyaset anlayışı gütmektedirler. Bizim meşhur bir atasözümüzün de söylediği üzre; Deli deliyi görünce sopasını saklarmış. Bu durumda, bu on-on beş tane güç odağı ülke, ellerinde bulunan haritayı en makul ve anlaşmazlığı asgarîye indirecek bir şekilde bölüşmeye girişmişlerdir.(biz bu bölüşmeye sömürgecilik olarak da, demokrasi bahanesi ile işgal etmek olarak da bakabilmekte hürüz,zira bu, kişinin göreli anlayışı ile ilgili bir meseledir.) Haritanın paylaşılan kısmı ise, gelişmemiş ikinci ve üçüncü dünya ülkeleridir. İşte bu çivinin çiviyi sökebilme gücünden kaynaklanan karşılıklı tavizler de dünya milletleri arasında bir gruplaşmaya sebebiyet vermiş, ve bizim aradığımız Batıcı anlayışı destekleyen doğulu yapılar da kısmen bu durumdan ötürü hayata geçmiştir.
her zaman saygı ile...
Ülke: Türkiye Yazılar: 21

-esperans-Yazar

15/09/2005 : 14:53:01
kendimi savunmak gibi algılanmasın ama sanırım bu sitede birilerinin üzerine gitme furyasından doğan bir ezilmişlik paranoyası var, bunu bence ne yapıp edip bir an önce üzerinden at sevgili polat. konu hakkındaki görüşlerim de daha geniş bir zamana kalsın, örneğin yarın, inceler ispatlarız birlikte.kimsenin kimseyi rakip olarak algılamadığı bir koniks dileğiyle.
her zaman saygı ile...
Ülke: Türkiye Yazılar: 21

mimYazar

16/09/2005 : 20:05:47
Alıntı Yapılan Metin:
Yazıyı gönderen - -esperans-kendi adıma imzaladığım bir sözleşme vardıSiz bu anlasmayi benimle imzaladiniz ve gerek bilerek veya gerek bilmeyerek, bazilarinin ekmeklerine yag sürdünüz ve 3000 in üzerinde yazim silindi yani bu anlasma furyasinda kurban edildi. Eger bu katliamla bir ilginiz varsa, allahin katinda iki elim sizinde yakanizdadir.MiM burada olmadigina göre, anlasmanin yerine getirilmesine de gerek kalmadi.
Alıntı Yapılan Metin:
ben size çağrıda bulunuyorum. [b]benden rahatsız olan varsa doğrudan adım ile başlık açsın, benim MİM adlı şahıs için yaptığım gibi, ve orada sadece benim yanlışlarımla ilgili konuşalım.MiM ile güzel bir oyun yaptiniz(!) Ama simdi oyun tersine döndü. Kazma kimsenin kuyusunu, kazarlar kuyunu misali...Benim sahsi savunmalarim haricinde, koniks´te - gecici bir süre icin- hicbir sekilde yazi yazmayacagimi daha öncede belirtmistim.
Bilenle, bilmeyen bir olur mu ?.
Ülke: Bermuda Yazılar: 20

-esperans-Yazar

17/09/2005 : 13:45:13
Öncelikle; ben o anlaşmayı seninle birlikte bütün forum sakinlerine karşı imzalamayı arzu ettim sayın MİM, ama sen nedense olmaz dedin ve ben de kendi adıma, senin anlaşmana da saygı duyarak bu anlaşmayı imzaladığımı beyan ettim. Neticede, anlaşmaya sen imza atmadın, olayı çarpıtma.İkincisi; bahsi geçen "katliam" ile bir ilgim yoktur, ki bir katliam olduğu kanısında da değilim, bunu kendisinin yaptığını, sürekli övdüğün ve adından yücelterek bahsettiğin İsmail Kırtıllı Bey açıkça ifade etmiştir. Ama sen bu kesin ve net cevaba karşın olayı kullanarak diğer forum sakinlerine yönelik saldırılarını sürdürmektesin.(İ. Kırtıllı'nın bu ifadesine MUZSEY adlı yazarın açtığı Kadın ve Pazarlama başlığı altında şahit olabilirsiniz.)Üçüncüsü; MİM burada olmadığına göre anlaşmanın yerine getirilmesine gerek kalmadı diyorsun,az önce söylediğimi yineleyeyim, ben anlaşmayı karşılıklı imzalamayı teklif ettim, ama sen reddettin. Dolayısıyla, bu anlaşmayı Koniks'in sen dahil bütün üyelerine yönelik imzaladım. Bunun yanısıra, anlaşmayı ihlal ettiğim de sözkonusu değil, yalnız, orada benimle POLAT kişisinin aramızda geçen diyalog hususunda herkesin görüş birliğine varmasını arzuladım. Nitekim yorum benim anlaşma maddelerimden biri olan kişisel tartışmaların özel mesaj kanalı ile sürdürülmesi konusunun anlaşılmasına yönelik yazdığım bir yorumdu.Bu konuda ayrıca belirtilmesi gerekiyor; MİM yoksa anlaşmaya uyma gereği kalmadı diye söylüyorsun ama sen hep burdasın MİM şahsı. Eminim, herkes karşısındaki her isimden sen olduğun yönünde şüpheleniyor. Ki bu senin de arzuladığın ve çocukça isteklerini tatmin eden bir hadise, ayrı bir tartışma konusu.Mim ile güzel bir oyun yapmışım ama bana dönmüş... Yine aynı mihverde aynı manevralar. Hadi oyun oynadım diyelim, bana döndüğünü nereden çıkarıyorsun? Polat isimli şahsa ifade ettiğim Benim sorunlarımı tartışacağımız başlık fikri benden doğmadı mı? Sen kendin hakkındaki sorulara cevap veremediysen benim de aynı duruma düşeceğim anlamına mı gelir bu?Şimdi sen bana cevap yazabilirsin MİM. Ama kendi adıma başlık açacağım, yazılar oraya gelsin. Ben söz verdiğim üzere bir günü dolan bu yazıyı kaldırıyorum ve karşımda tartışmadan ilginç bir biçimde çekilen POLAT'ı görmek istiyorum. Her ne kadar kendini ifade etmekte güçlük çekiyor olsa da yazdıklarını anlamaya çalışacağım.
her zaman saygı ile...
Ülke: Türkiye Yazılar: 21

yaseminece81Gönüllerin Yazarı

17/09/2005 : 14:54:04
hangi anlaşmadan bahsediyorsunuz?Benim kadın ve pazarlama üzerine bir yazım yok, onu başkası yazmıştır.
http://hascenedair.sitemynet.com
Ülke: Kuzey Kıbrıs TC Yazılar: 1070

mimYazar

17/09/2005 : 17:14:25
Alıntı Yapılan Metin:
Yazıyı gönderen - -esperans-Öncelikle; ben o anlaşmayı seninle birlikte bütün forum sakinlerine karşı imzalamayı arzu ettim sayın MİM, ama sen nedense olmaz dedin ve ben de kendi adıma, senin anlaşmana da saygı duyarak bu anlaşmayı imzaladığımı beyan ettim. Neticede, anlaşmaya sen imza atmadın, olayı çarpıtma.Benim düsüncem, sizlerin koniks ile ilgili ideallerinizi gerceklestirmeniz icin sizlere firsat vermek idi. Bu maksadim cercevesinde kendi anlasmami ve yine sizin teklif ettiginiz gibi sizinde anlasmanizi imzaladim.Bu anlasmaya göre ben % 80 koniks´ten cekilmeyi düsünüyor, bu acikligi sizlerin doldurmalarini imkan haline sokmak istiyordum.Çünkü benim buradan insanlari sogutma gibi bir ithami ciddiye almamda gerekiyordu.Fakast tam bu esnada, Kenan Kablan Editör yapildi ve o da benden intikamini, benim 3000 in üzerindeki yazilarimi silerek veya sildirterek aldi.
Alıntı Yapılan Metin:
İkincisi; bahsi geçen "katliam" ile bir ilgim yoktur, ki bir katliam olduğu kanısında da değilimSiz bilerek veya bilmeyerek, bardagi tasiran son damla olarak telakki edildiniz ve bu katliam olayi baslatildi yazilarima karsi.Sizi dogrudan suclamiyorum farkindaysaniz.
Alıntı Yapılan Metin:
bunu kendisinin yaptığını, sürekli övdüğün ve adından yücelterek bahsettiğin İsmail Kırtıllı Bey açıkça ifade etmiştir.Bunda haklisiniz ama aciklamasiz bir reaksiyon arkasindaki süpheleri ortadan kaldirmaz.
Alıntı Yapılan Metin:
Ama sen bu kesin ve net cevaba karşın olayı kullanarak diğer forum sakinlerine yönelik saldırılarını sürdürmektesin.(İ. Kırtıllı'nın bu ifadesine MUZSEY adlı yazarın açtığı Kadın ve Pazarlama başlığı altında şahit olabilirsiniz.)Buradaki yazim, sadece kendimi savunmam icindir. Kimseye itham yoktur. Tekrar okuyun.
Alıntı Yapılan Metin:
Üçüncüsü; MİM burada olmadığına göre anlaşmanın yerine getirilmesine gerek kalmadı diyorsunYukarda adi gecen anlasmanin nedeni; benim kisileri, bu forumdan sogutmam oldugu icin, "mim´lenme" adi altinda baslik acarak bu anlasmaya girmenizin asil muhatabinin ben oldugumu ortaya koydunuz.Burada dizginlenmek isteyen bendim ve bende kendi teklifim ile sizlere bir anlasma sunarak, kendimi, kendim dizginledim ve bunun sözünü de sizlere verdim.Fakat ben yazilarim geri gelene kadar burada yazmama kararini almak mecburiyetinde birakildigim icin, kendi anlasmam dahi kendiliginden gecersiz kaldi. Çünkü yazmiyorum.
Alıntı Yapılan Metin:
ben anlaşmayı karşılıklı imzalamayı teklif ettim, ama sen reddettin.Dogrudur. Çünkü ben sizleri öne gecirip, arkanizdan gelmeye karar vermistim.
Alıntı Yapılan Metin:
Bunun yanısıra, anlaşmayı ihlal ettiğim de sözkonusu değil Böyle bir iddiada bulunmadim. Ben olmadiktan sonra, beni alakadar edemez. Kendi meseleniz.
Alıntı Yapılan Metin:
orada benimle POLAT kişisinin aramızda geçen diyalog hususunda herkesin görüş birliğine varmasını arzuladım. Nitekim yorum benim anlaşma maddelerimden biri olan kişisel tartışmaların özel mesaj kanalı ile sürdürülmesi konusunun anlaşılmasına yönelik yazdığım bir yorumdu.Bu beni ilgilendirmiyor.
Alıntı Yapılan Metin:
Bu konuda ayrıca belirtilmesi gerekiyor; MİM yoksa anlaşmaya uyma gereği kalmadı diye söylüyorsun ama sen hep burdasın MİMBenimle anlasma imzaladiniz ve ben burada yazmiyorum. Bu demektir ki, benim anlasmaya uymama gerek kalmamistir. Eger burada yazi yazmaya devam etseydim, anlasmamin sartlarina göre yazacaktim. Buradaki iliskilerimiz, dolayisi ile anlasmamiz burada yazma hususunda idi.
Alıntı Yapılan Metin:
Eminim, herkes karşısındaki her isimden sen olduğun yönünde şüpheleniyor. Ki bu senin de arzuladığın ve çocukça isteklerini tatmin eden bir hadise, ayrı bir tartışma konusu.Serefim üzerine söz veririm ki, ben bu forumda fikirsel yazilar yazmiyorum yazilarim kayboldugundan beri. Baska isimde kullanmiyorum. Yanlis anlasilmasin mimmanagement´te benim nick´imdir.Ama sunu unutmayin ki, bu forumda sessiz kalipta, bana yapilanlara icerlemeyen az insanda yoktur. Kisacasi yazmiyorum burada.
Alıntı Yapılan Metin:
Mim ile güzel bir oyun yapmışım ama bana dönmüş... Yine aynı mihverde aynı manevralar. Hadi oyun oynadım diyelim, bana döndüğünü nereden çıkarıyorsun?Dostum, bekleyecegiz ve maskelerin düstügünü görecegiz. Ben burayi takip ediyorum.
Alıntı Yapılan Metin:
Polat isimli şahsa ifade ettiğim Benim sorunlarımı tartışacağımız başlık fikri benden doğmadı mı? Sen kendin hakkındaki sorulara cevap veremediysen benim de aynı duruma düşeceğim anlamına mı gelir bu?Ben kendi hakkimdaki her soruya daima cevap verebilecek kapasitedeyim. Kisisel sorular haricinde her soruyu da cevaplandirmisimdir her zaman. Ama ben kendime yular vurdurtmam. "Efendim kirmadan yazacakmisim" Bu kisilik yapisindadir insanin. "Degistiremem" dediginde de konsequenz cikartilabilir ki, buda yapildi ve yazilarim silindi.Aslina bakarsaniz bazen size haksizlikta ettigimi düsünüyorum. Eger siz, cöpcü kralin kendisi degilseniz.
Alıntı Yapılan Metin:
Şimdi sen bana cevap yazabilirsin MİM. Ama kendi adıma başlık açacağım, yazılar oraya gelsin.Buna gerek kalmadigini, eger cöpcü kral degilsen, benim gibi buradan cekilecegini görüyorum.
Alıntı Yapılan Metin:
Ben söz verdiğim üzere bir günü dolan bu yazıyı kaldırıyorum ve karşımda tartışmadan ilginç bir biçimde çekilen POLAT'ı görmek istiyorum. Her ne kadar kendini ifade etmekte güçlük çekiyor olsa da yazdıklarını anlamaya çalışacağım.Bu delikanliyi ben bir yildan beri tanirim. Kendisi ile 3-4 aydan beri kontagim yok. Fakat bu yeni yeni yazma cesaretini bulabilen delikanliya her ikinizin de muamelesi cok yikici oldu. O bir Pirlantadir, Saftir, Berraktir.Ayni sekilde bir arkadasa daha ayni muameleyi yaptiniz. Onu da yakinda kaybedersiniz buralardan.Bu sekilde mi koniks´i yasatacaksiniz ?
Yeni gelen, toy delikanlilar karsisinda sabirli, insafli, merhametli, egitici olmaniz gerekirdi.Ama benim meselem de degil bunlar.Koniks´te yazmadigimdan beri 400 ün üzerinde yazi yazdim trforum ve turkforum da "Kürt meselesi" hususunda.
Eger mim´in ne oldugunu, nasil sevildigini ve nasil sayildigini görmek istiyorsaniz, bir bakin."Kisinin ayinesi istir, lafa bakilmaz."13 e yakin gencle sevisiyorum fikirlerimle, hemde hepsi önce bana küfretti ve simdi de cok mu cok saygililar. Ben biliyorum. Koniks´te neden bunlar oldu ?
Üzdüysem özür dilerim.
Selam

Hiç yorum yok: